Χρήστες σε σύνδεση

3 Επισκέπτες, 0 Χρήστες

Αποστολέας Θέμα: Αεροδυναμική αντίσταση  (Αναγνώστηκε 3916 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Giorgos Kapsimalis

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 456
  • Κάρμα: +14/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • Pilotino on Board
    • Προφίλ
Αεροδυναμική αντίσταση
« στις: 2011, Οκτώβριος 23, 22:25:49 μμ »
Δημοσιέυτηκε στο oz report ένα ενδιαφέρον βίντεο για την αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν διάφορες επιφάνειες
αλλά και τα συρματόσχοινα.

Αξίζει να το δείτε.

Η αεροδυναμική αντίσταση από τα συρματόσχοινα είναι κάθε άλλο παρά αμελητέα.



Για όσους βαριούνται να το δουν όλο μπορείτε να δείτε την αρχή και μετα΄να πάτε στο 4:35.

Με αφορμή αυτό παραθέτω μερικά άρθρα από το site της Wills Wing :

Ενδιαφέρον άρθρο της Wills Wing για τις διαφορές στο τρίγωνο.

Συγκριτικό !!!!

Και φουλ ανάλυση

Θα ήταν ενδιαφέρον να βρίσκαμε αντίστοιχα στοιχεία και για τις ζώνες γιατί όσο και να προσπαθείς να γλιτώσεις από το τρίγωνο αν η ζώνη σου δεν είναι καλη... τι να λέμε.



« Τελευταία τροποποίηση: 2011, Οκτώβριος 23, 22:40:10 μμ από Giorgos Kapsimalis »



Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Μπίλλης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 592
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • πεταει πεταει
    • Προφίλ
    • MAKE ME FLY
Απ: Αεροδυναμική αντίσταση
« Απάντηση #1 στις: 2011, Οκτώβριος 23, 22:38:23 μμ »
Pao stixima i epomeni genia aeton topless tha exi sirmatosxina mesa se plake platiki zelatina !!!

Αποσυνδεδεμένος Γιαννης Καλογεροπουλος

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Κάρμα: +3/-0
  • Πετάτε γιατί χανόμαστε
    • Προφίλ
Απ: Αεροδυναμική αντίσταση
« Απάντηση #2 στις: 2011, Οκτώβριος 24, 13:40:00 μμ »
Πολύ καλό
Και για πιο εμπεριστατωμένη παρουσίαση λίγο πιό βαθιά..
Κάθε σώμα που κινείται μέσα σε ρευστό παρουσιάζει κάποια είδη οπισθέλκουσας που γενικά ονομάζουμε ολική οπισθέλκουσα αλλά τα είδη της (συνιστώσες της ολικής) είναι πολλά.
1. Η πρώτη οπισθέλκουσα που λειτουργεί σε κάθε κινούμενο στον αέρα σώμα είναι η επαγωγική ή για την περίπτωση της πτέρυγας οπισθέλκουσα κατανομής.
Αυτή έχει άμεση σχέση με την λειτουργία του οριακού στρώματος (η επιφάνεια του σώματος κατά την ροή του ρευστού -αέρα- όπου η ταχύτητα των μορίων του απο μηδενική φτάνει το 100% της ολικής ταχύτητας αέρα, και σημειοτέον οτι η ροή εντός του οριακού στρώματος δεν υπακούει στο νόμο bernoulli, άρα εκεί δεν έχουμε άντωση αλλά τυρβώδη ροή) σε σχέση με το φαινόμενο του ιξώδους του ρευστού (αέρα).
2. Η δεύτερη κύρια οπισθέκουσα είναι η οπισθέλκουσα σχήματος (αυτή στο βίντεο) που έχει να κάνει με την σχέση σχήματος ταχύτητας ροής. Αυτό διότι η εξέλιξή της σε περίπτωση αλλαγής σχήματος-ταχύτητας ροής (αναλλογικά πάντα) δεν είναι και αυτή αναλλογική.
3. Τρίτη η οπισθέλκουσα τριβής. Αυτή μετράται απο την σχέση του πάχους του οριακού στρώματος προς την κατατομή της ταχύτητας V και μεταβάλεται μέσω της φύσης του οριακού στρώματος, των παραμέτρων της πτήσης και της απόστασης χ του οριακού στρώματος απο το χείλος προσβολής. Επιπλέον ρόλο στην τιμή της παίζει ο αριθμός Reynolds Re που ορίζει την p που αφορά την μετάβαση του στρώματος της ροής από στρωτό σε τυρβώδες.
 Ο αριθμός αυτός ειναι το μέτρο του λόγου
                                                          δυνάμεις αδράνειας
                               αριθμός Reynolds = -------------------
                                                          δυνάμεις ιξώδους

Η οπισθέλκουσα τριβής μεταβάλεται ανάλογα με την μεταβολή του λόγου ισχνότητας (δηλαδη της σχέσης ανοίγματος της πτέρυγας πρός το μήκος της χορδής της -λόγος πάνω απο 5 θεωρείται πολύ αντιαεροδυναμικός-) και λίγο απο την μεταβολή του σχήματος της πτέρυγας (VG- αεροτομή- ακροπτερύγιο) και είναι ανεξάρτητη της γωνίας προσβολής της.
Το δε πάχος του οριακού στρώματος μεταβάλεται : αυξανόμενο όσο πέφτει η η ταχύτητα v του ελεύθερου ρεύματος αέρα
                                                                                     όσο μειώνεται η πυκνότητα ρ του αέρα (δηλαδή όσο ανεβαίνουμε)
                                                                                     όσο αυξάνεται ο συντελεστής μ του ιξώδους του αέρα
                                                                                     όσο το χ απομακρύνεται απο το χείλος προσβολής.

Εχουν γίνει συγκριτικά πειράματα πανω στην επιφάνεια ενός σώματος και αποδείχτηκε οτι ισχύει το (περίεργο) φαινόμενο της μπάλας του γκόλφ, όπου οι λακουβίτσες που υπάρχουν πάνω στην επιφάνειά της βοηθούν στην  μείωση της τιμής της οπισθέλκουσας τριβής λόγω πολύ μειούμενου φαινομένου τυρβώδους ροής στην εκφυγή. (στα απόνερα). Προφανώς οι λακούβες δεν ευνοούν της δημιουργία υψηλού οριακού στρώματος.
4. Μορφική οπισθέλκουσα που είναι το αποτέλεσμα της σχέσης ιξώδους αέρα και οριακού στρώματος και που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι σοβαρότερη της οπισθέλκουσας τριβής.
στην πράξη αυτή είναι η συνένωση της (φουσκάλας) του στρώματος στο χ.π. με την (φουσκάλα) στο οριακό της επιφάνειας που δίνουν την (φουσκάλα) στο χ.ε.  σχήμα 1.

Υπάρχουν και άλλες μικρότερης σημασίας οχι όμως αμελητέες όπως η οπισθέλκουσα εξ αλληλεπιδράσεως (αεροδυναμική επίδραση του ενός εξαρτήματος στο δίπλα του), η παράσιτος οπισθέλκουσα (που έχει να κάνει με την ύπαρξη ή οχι μη αεροδυναμικής μετωπικής επιφάνειας) κ.α. πιο ειδικές.
Αυτά από το βιβλίο της Αεροδυναμικής και δυναμικής του Π. Γιάγκου 1980 που έκανα στα νιάτα μου.
Ισως αρκετά μακρυνά απο την πράξη όταν πετάμε για μάς αλλά καλό είναι να ξέρουμε πώς λειτουργεί η πτέρυγά μας όταν μας πάει ψηλά στη χαρά του αέρα.







 

Powered by EzPortal