Χρήστες σε σύνδεση

3 Επισκέπτες, 0 Χρήστες

Αποστολέας Θέμα: περι προσγειωσης..  (Αναγνώστηκε 5798 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
περι προσγειωσης..
« στις: 2012, Ιανουάριος 25, 01:08:05 πμ »
ενδιαφερουσα συζητηση στο oz report..
http://ozreport.com/forum/viewtopic.php?t=26379



Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #1 στις: 2012, Ιανουάριος 26, 17:14:04 μμ »
ο jim rooney συνεχιζει να δινει ρεστα με τις συμβουλες του στο ιδιο θεμα..
οι απαντησεις του ειναι περιγραφικοτατες...
ισως θα επρεπε να τα μεταφρασουμε και να μελετησουμε αυτα που λεει ?
ο ιδιος παντως  δεν εχει κανενα προβλημα να τα δημοσιευσουμε και εδω μεταφρασμενα..
τι λετε ?

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #2 στις: 2012, Ιανουάριος 27, 21:46:35 μμ »
Καλή ιδέα Γιάννη, μπορείς να το μεταφράσεις?
Όλα όσα έχει αναφέρει είναι μαζεμένα εδώ:

Επίσης μπορείτε να κατεβάσετε και τα δύο .pdf αρχεία που επισυνάπτω εδώ, είναι άρθρα σχετικά από το Hang Gliding Magazine.
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #3 στις: 2012, Ιανουάριος 27, 22:00:48 μμ »
Γιαννη θα ξεκινησω απο αυριο κιολλας να το μεταφρασω.φανταζομαι πως θα το καταφερω.

μου φανηκε πολυ ενδιαφερον και μου αρεσε και ο τροπος που αναλυει τα πραγματα οποτε αξιζει μια προσπαθεια..
ηδη απο οτι ειδα μεταφραστηκε σε γερμανικο φορουμ και εγινε θεμα και σε αλλα φορουμ.

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Μπίλλης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 592
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • πεταει πεταει
    • Προφίλ
    • MAKE ME FLY
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #4 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 11:08:22 πμ »
Τα λεει πολυ καλα ο τυπος, δυστηχως ειναι λιγο ανακατεμενα στο φορουμ με απαντησεις και παρατηρησεις απο αλλους πιλοτους και περνει λιγη ωρα μεχρι να βγαλεις το ζουμι.

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #5 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 14:05:32 μμ »
Τα λεει πολυ καλα ο τυπος, δυστηχως ειναι λιγο ανακατεμενα στο φορουμ με απαντησεις και παρατηρησεις απο αλλους πιλοτους και περνει λιγη ωρα μεχρι να βγαλεις το ζουμι.

Διάβασε και λίγο Γιώργο, είναι εδώ μαζεμένα:
Όλα όσα έχει αναφέρει είναι μαζεμένα εδώ:

SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #6 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 16:15:18 μμ »
για να μας διευκολυνει να τα διαβασουμε και να τα συζητησουμε ισως, τα εκανα μεταφραση.
ελπιζω να μην εχω κανει λαθη που αλλοιωνουν το νοημα.οποιος δει κατι ας μου πει να το διορθωσουμε.
παρελειψα μονο εκφρασεις ας πουμε ιδιοματισμους γιατι επειδη προερχεται απο συζητηση ειναι λιγο μπερδεμενο αλλα βγαινει ακρη ανετα
η μεταφραση ειναι απο τα λινκ που εβαλε ο Γιαννης οποτε ειναι αρκετα συγκεντρωμενα..
εδω ειναι το πρωτο μερος. συντομα θα βαλω και το δευτερο





Η πικρη αληθεια είναι ότι υπαρχουν πολλοι πιλοτοι που δεν μπορουν να προσγειωσουν σωστα τον αετο τους.ετσι λοιπον εδώ θα  περιγραψουμε  μερικες τεχνικες προσγειωσης που θα σας  βοηθησουν να  βελτιωθειτε.

Αυτό το θεμα προερχεται από προσφατη συζητηση στο Oz Report  και είναι οι απαντησεις του Jim Rooney σε ότι ρωτηθηκε..

Συνηθως επικεντρωνομαστε πολύ στην θεση του σωματος και στην θεση των χεριων κατά την προσγειωση, πραγμα που σιγουρα βοηθαει,αλλα τιποτα δεν λεμε για το πώς δουλευει το συνολο της καταστασης..πολυ απλα αν μπορεσεις να  στολαρεις τα  tips  του αετου σου θα εχεις μια καλη προσγειωση.αν δεν μπορεσεις δεν θα εχεις καλη προσγειωση.το πως το καταφερνεις αυτό εχει γινει θεμα πολλων συζητησεων..

Πρωτα απολα το να προσγειωνεις έναν αετο είναι ..αφυσικο.για να το κανεις καλα πρεπει να ερθεις για προσγειωση με ταχυτητα.. πρεπει να  σταματησεις τον αετο και να τον κανεις να πεσει πισω (tailslide).κατι που ποτε δεν θα εκανες σε άλλη περιπτωση ουτε για αστειο γιατι το αποτελεσμα θα ηταν καταστροφικο.πρεπει λοιπον να προσεγγισεις στο εδαφος  με ταχυτητα συχγρονως οριζοντια και καθετη η οποια ταχυτητα αν δεν κανεις τιποτε άλλο θα σε πονεσει και θα σε οδηγησει στο νοσοκομειο. Όλα σου τα ενστικτα τωρα φωναζουν να μην το κανεις αυτό και κάθε κοκκαλο του κορμιου σου σε  παρακαλαει να  κατεβεις με μια ταχυτητα που δεν θα..πονεσει.
Ετσι λοιπον ενστικτωδως ΘΕΛΕΙς να ελατωσεις και τις δυο σου ταχυτητες  ώστε να μην πονεσεις..και αυτος είναι ο Νο 1 λογος που ..καρφωνεσαι..επειδη σε αυτην την ταχυτητα (ελλατωμενη στο τριμ) είναι εξαιρετικα δυσκολο να κανεις τα τιπς να στολαρουν.το ρυνχος σου ανετα θα στολαρει αφηνοντας τα τιπς να πετανε ακομη και να σπρωχνουν το χειλος εκφυγης επανω.αυτο σπρωχνει το ρυνχος κατω.αυτο είναι το αισθημα που νοιωθουμε ότι οαετος μας προσπερναει.
Ολο αυτό το σεναριο είναι πολύ κρισιμο στις συζητησεις περι προσγειωσεων και δεν  θα υπαρξει προοδος αν δεν κατανοηθει..

Ας δουμε τον κυριαρχο κανονα της προσγειωσης..STALL THE TIPS (στολαρισε τα ακροπτερυγια)
Το κεντρο του αετου εχει παντοτε μεγαλυτερη γωνια προσβολης από τα ακροπτερυγια.αυτο σημαινει ότι το ρυνχος του αετου θα στολαρει παντα  πριν τα ακροπτερυγια..μολις στολαρει το ρυνχος  δεν πετα πλεον..αν αυτό συμβει και η ουρα ακομη πετα για μαντεψε ? θα καρφωθεις..ετσι λοιπον πρεπει να το ξεπερασεις αυτό..εφοσων το ρυνχος στολαρει πρωτο, αυτό που θελεις είναι να στολαρουν τα ακροπτερυγια πολύ γρηγορα αμεσως μετα. Εχεις την ορμη και το βαρος με το μερος σου αλλα μονο για ένα δευτερο.μετα από αυτό αν τα ακροπτερυγια ακομη πετουν θα..νικησουν.

Προσπαθεις να κανεις τον αετο να γλυστρισει με την ουρα (tailslide).ειναι όμως φτειαγμενος να αντιστεκεται σε αυτην την ενεργεια,ετσι λοιπον πρεπει να προσπαθησεις να συμβει αυτό( και σιγουρα δεν θα ηθελες έναν αετο που να του αρεσει να  πεφτει με την ουρα γιατι θα ηταν αρκετα δυσαρεστη η πτηση)
Εδώ λοιπον ερχεται η σημαντικη ερωτηση..ποτε κανεις φλερ??αν μπορεις να απαντησεις σε αυτό με σιγουρια τοτε δεν θα εχεις προβλημα να προσγειωθεις καλα. Αν παλι εχεις ..γενικες και διαφορες θεωριες για απαντηση θα καρφωθεις.
Ποσες φορες εχω ακουσει ..απλα το νοιωθεις ..η ..οταν ο αετος δεν εχει άλλη ενεργεια…Συγνωμη αλλα πως  ακριβως το καθοριζει καποιος αυτό ?υπαρχει μηπως καποιο ενεργειομετρο ?αν είναι να  βαλω κιεγω στους αετους μου γιατι δεν εχουν..
Η πραγματικη απαντηση είναι πως ολοι υποθετουν..ισως κανουν σωστη υποθεση (συνηθως όχι βεβαια),αλλα υποθετουν.ας αρχισουμε λοιπον με την ευκολοτερη τεχνικη. Είναι ευκολη γιατι..ξεγελαει αυτην την ερωτηση
Moonwalk/runout
(περπατημα στο φεγγαρι/τρεξιμο)
Το moonwalk βασιζεται στο ότι ενας βαρια φορτωμενος αετος στολαρει σε υψηλοτερη ταχυτητα από ότι ενας ελαφρια φορτωμενος.οταν λοιπον κουβαλαει το βαρος σου είναι βαρυτερα φορτωμενος από όταν δεν το κουβαλα.
Ενας αετος χωρις εσενα από κατω να κρεμεσαι μπορει να πεταξει  με αρκετα μικροτερη ταχυτητα από ότι αν σε κουβαλουσε.(αυτό είναι επισης ένα τεραστιο θεμα  για καλες απογειωσεις αλλα ..αλλη φορα)
Ετσι λοιπον όταν προσγειωνεσαι  μολις τα ποδια σου πατησουν στο εδαφος ,η ταχυτητα στολ του αετου πεφτει αισθητα επειδη δεν σε κουβαλαει πια.κανεις λοιπον τα εξης…
Προσεγγιζεις με ταχυτητα μεγαλυτερη της τριμ(όπως ΠΑΝΤΑ)
Ισιωνεις μεσα στο ground effect
Υπαρχουν διαφορες μεθοδοι για το ποτε ερχεσαι ορθιος και τι δεν.. αλλα δεν εχει σημασια τωρα..αυτο που εχει σημασια είναι να πλησιασεις το εδαφος ταχυτερα από την τριμ και να ισιωσεις μεσα στο ground effect .λιγο με  νοιαζει το πώς..
Ενώ εισαι μεσα στο g.e. θα αρχισεις φυσιολογικα να  μετατρεπεις την ταχυτητα σε υψος. Με αλλα λογια για να συνεχισεις να πετας παραληλα  με το εδαφος αντι να τσακιστεις επανω του θα πρεπει να μειωνεις ταχυτητα.. με έναν αετο να κουβαλα το βαρος σου μπορεις να τρεξεις γρηγοροτερα από ότι ο ανθρωπος μπορει.
Το κανεις αυτό κάθε φορα στην απογειωση..ξερεις ότι κανεις moonwalk στο τελος κάθε τρεξιματος στην απογειωση ??γιαυτο το τρεξιμο μιλαμε..οταν λοιπον εχεις φτασει σε αυτην την ταχυτητα ξεκινα το moonwalk  τρεξιμο.και ξεκινα να σπρωχνεις τον αετο επανω.
Αμεσως θα αρχισει να πεφτει η ταχυτητα σου γιατι τα ποδια σου χτυπουν στο εδαφος
Και γιατι ελατωνεις την ταχυτητα του αετου.οπως λοιπον ελατωνεις ταχυτητα συνεχισε να σπρωχνεις επανω.(οσο πιο αργα πας τοσο πιο γρηγορα να σπρωχνεις επανω)
Ο αετος θα πεσει πισω απτην πλατη σου και επισης θα σε σταματησει από το τρεξιμο.θα προσγειωθει στο keel.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ
Αν του επιτρεψεις να κατσει στους ωμους σου εχεις αποτυχει.
Θυμησου λοιπον..βαλτον να κατσει με το keel. Αυτό είναι το μυστικο
Ολες οι άλλες  τεχνικες  βασιζονται σε αυτην…κανουμε τον αετο να κατσει με την ουρα,ο αετος Μας ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ  όχι το αντιθετο..

Trim+1
Λοιπον μια σημειωση πριν περασουμε στην τριμ+1
Ενας τελειως στολαρισμενος αετος δεν ανεβαινει.αυτο είναι πολύ  σημαντικο.αν ανεβαινεις δεν εχεις στολαρει τελειως τον αετο σου.
Καποιοι νομιζουν ότι εχουν κανει φλεαρ στον αετο τους. Μαλιστα νομιζουν ότι εχουν κανει δυνατο φλεαρ.επισης νομιζουν ότι εχουν κανει φλεαρ γρηγορα.νομιζουν λαθος..η σωστη αντιδραση βεβαια όταν τα κανεις θαλασσα και αρχιζεις να ανεβαινεις με το λαθος φλεαρ σου, είναι να το κρατησεις εκει.αλλα πρεπει να καταλαβεις ότι δεν ηταν σωστο φλεαρ.
Αυτή η τεχνικη δουλευει σε οποιονδηποτε αετο.δεν θα δουλεψει καλα  αν τα κανεις θαλασσα  με την τριμ του αετου σου.
Ετσι λοιπον κοιτα τι κανεις..
Προσεγγιζεις την γη με ταχυτητα μεγαλυτερη της τριμ (όπως ΠΑΝΤΑ)
Ισιωνεις  στο ground effect
Φυσιολογικα αρχιζεις να κοβεις τον αετο πληρωνοντας το τιμημα της μεταβολης της ταχυτητας σε υψος.ο αετος σταδιακα θα φτασει στην τριμ.θα το καταλαβεις αυτό γιατι δεν θα εχεις πλεον πιεση στις καθετες.μεχρι πριν τις κρατουσες πισω για να διατηρεις ταχυτητα αλλα τωρα που η ταχυτητα εξανεμιστηκε είναι χαλαρες στα χερια σου.
Μολις φτανω στην τριμ περιμενω ΕΝΑ δευτερο.ενα όχι δυο
Και κανω ΦΛΕΑΡ όπως εγω το εννοω.ειναι ευκολο να το κανω επειδη ΞΕΡΩ ότι ο αετος θα στολαρει τελειως. Και στο κεντρο και στα ακροπτερυγια.
Ο αετος στολαρει και πεφτει πισω από την πλατη μου.
Αυτή είναι μια πολύ αποδεκτη τεχνικη προσγειωσης.σπανια βρισκω λογο να χρησιμοποιησω καποια άλλη.
Διδασκω την  moonwalk  πρωτα επειδη με αυτή(την δευτερη ) μπορει πιο ευκολα να τα θαλασωσεις.
Ακομη κιαν δεν βιαστεις μπορει να κανεις ένα αδυναμο φλεαρ και να αρχισεις να ανεβαινεις.αν δεν το κρατησεις εκει θα στουκαρεις. Και μαλλον ασχημα.


The two step
Τα δυο βηματα
Προσεγγιζεις ταχυτερα από την τριμ(ξερεις τωρα ,όπως ΠΑΝΤΑ)
Ισιωνεις στο ground effect
Πριν φτασεις στην τριμ κανεις τον αετο να ανεβει.αυτο θελει σταθερο και ευαισθητο χερι.θελεις να ανεβει αλλα λιγο.
Ενώ ανεβαινει περιμενε..μολις σταματησει να ανεβαινει φλεαρ. Όπως παντα φλεαρ όπως το εννοουμε.
Τωρα εχει ξεμεινει από ενεργεια και πεφτει πισω από την πλατη σου.
Με προσοχη να μην κανεις την ανοδο πολύ θετικη γιατι θα βρεθεις πιο ψηλα από οσο θα ηθελες.

 
The crescento
Αυτή είναι η ιδια με την προηγουμενη απλα ενώ στην προηγουμενη αρχιζεις να ανεβαινεις  μετα παγωνεις εκει και μετα τελειωνεις το φλεαρ όταν σταματησει να ανεβαινει.σε αυτην αρχιζεις να ανεβαινεις και συνεχιζεις το σπρωξιμο σταδιακα..δεν την προτιμω αυτή ιδιαιτερα γιατι ποσο θα σπρωξεις και πως ανεβαινεις?απλα το αισθανεσαι…

The zen
Προειδοποιηση..αυτη είναι δυσκολη και ποναει αν γινει λαθος.
Γιαυτο μαθε πρωτα τις άλλες.
Προσεγγιζεις με ταχυτητα μεγαλυτερη της τριμ (όπως παντα)
Ισιωνεις στο ground effect
Κοιτας μπροστα στον οριζοντα
Διατηρεις με ευλαβεια το υψος σου
Μην αφησεις για κανενα λογο τον αετο να μειωσει
Αυτό ηταν..αυτο που θα συμβει είναι το εξης..για να διατηρησεις το υψος σου θα πρπει να σπρωχνεις ολο και γρηγοροτερα  αλλα χωρις ο αετος να ανεβαινει.αν γινει σωστα είναι πολύ καλη τεχνικη. Αν γινει όμως λαθος…..προειδοποιηθηκες.

Αποσυνδεδεμένος k1kostas

  • Ανώτατο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 606
  • Κάρμα: +2/-6
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #7 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 16:50:27 μμ »
oπτικοποιηση των γραφόμενων

« Τελευταία τροποποίηση: 2012, Ιανουάριος 28, 16:54:21 μμ από k1kostas »
ΕΙς Υγειαν

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #8 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 17:50:57 μμ »
Γιάννη μην τα βάζεις έτσι εδώ θα μπουν σε ένα άρθρο αυτόνομο μαζί με τα βίντεο.
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #9 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 18:06:56 μμ »
οκ.γιαννη το εχω ετοιμο και το δευτερο μερος να στα στειλω να τα φτειαξεις εσυ ?

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #10 στις: 2012, Ιανουάριος 28, 20:09:09 μμ »
ΟΚ
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #11 στις: 2012, Ιανουάριος 29, 19:40:55 μμ »
Είναι όλα εδώ....
Ευχαριστούμε Γιάννη,
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος k1kostas

  • Ανώτατο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 606
  • Κάρμα: +2/-6
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: περι προσγειωσης..
« Απάντηση #12 στις: 2015, Ιούνιος 10, 09:34:07 πμ »
Το επομενο μοντελο θα κυκλωνει κι ολας..


https://www.facebook.com/smaap/videos/520636161409273/
ΕΙς Υγειαν

 

Powered by EzPortal