Χρήστες σε σύνδεση

13 Επισκέπτες, 0 Χρήστες

Αποστολέας Θέμα: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου  (Αναγνώστηκε 8106 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tasos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 228
  • Κάρμα: +0/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • IFire Fire Engineering & Consultancy Ltd.
wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« στις: 2013, Αύγουστος 30, 12:08:19 μμ »
Ενα θεμα για να κουβεντιασουμε τεχνικες στο πως θα γινουμε καλυτεροι πιλοτοι.

Σε μια προσφατη πτηση (πριν το παν/νιο) μου κινησε πολυ το ενδιαφερον το φαινομενο του wind shear (στα ελληνικα?) και πως θα μπορουσα να το χρησημοποιησω να πετυχω αποστασεις μεγαλυτερες για το συγκεκριμενο τοπο (Φαλασσαρνα). Προσωπικα εχω συμπληρωσει μια εικονα, διαβαζοντας αρθρα, στρατηγικη, συνθηκες και εμπειριες προσωπικες και απο τριτους, την οποια εικονα θα την διατυπωσω σε αλλη απαντηση της δημοσιευσης.
Παρολαυτα, οποιος θελει μπορει να κανει την αρχη.

Το φαινομενο αυτο με λιγα λογια, αφορα την συγκληση 2 μαζων αερα διαφορετικης ταχυτητας ή κατευθηνσης που συνηθως συνανταται στις ακτογραμμες κατω απο συγκεκριμενες συνθηκες.

Ο σκοπος αυτης της δημοσιευσης ειναι να συζητησουμε παραγωγικα τις εμπεριες μας με αυτο το φαινομενο, το τροπο πτησης του, δικλειδες ασφαλειας και οτι αλλο σχετικο με αυτο.

Παραθετω φωτο απτην πτηση εκεινη...

<a href="http://imageshack.us/photo/my-images/833/w8qe.jpg/" target="_blank">Image Hosted by ImageShack.us" border="0[/url]
<a href="http://imageshack.us/photo/my-images/194/0su2.jpg/" target="_blank">Image Hosted by ImageShack.us" border="0[/url]
<a href="http://imageshack.us/photo/my-images/835/k26y.jpg/" target="_blank">Image Hosted by ImageShack.us" border="0[/url]
<a href="http://imageshack.us/photo/my-images/543/603y.jpg/" target="_blank">Image Hosted by ImageShack.us" border="0[/url]
<a href="http://imageshack.us/photo/my-images/593/9lcx.jpg/" target="_blank">Image Hosted by ImageShack.us" border="0[/url]




FLY HIGH and ALWAYS SAFE

skype: Anastasios.Iliakis

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Μπίλλης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 592
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • πεταει πεταει
    • Προφίλ
    • MAKE ME FLY
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #1 στις: 2013, Αύγουστος 30, 14:14:12 μμ »
Μαλλον εννοεις συκλιση, το φαινομενο wind shear (δεν γνωριζω πως λεγεται στα ελληνικα) μπορεις να το χρησιμοποιησεις μονο αν θελεις να αυτοκτονησεις.

ΥΓ. καταπληκτικες φωτο

Αποσυνδεδεμένος tasos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 228
  • Κάρμα: +0/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • IFire Fire Engineering & Consultancy Ltd.
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #2 στις: 2013, Αύγουστος 30, 15:05:44 μμ »
Ωωωππαα εδω ειμαστε...:) Γιωργη εδω το δουλευουμε και οταν παταμε σταφυλια...

Τωρα ως την παραγωγικη συζητηση-δεν εχω χρονο σημερα για την περιγραφη, αλλα παρακαλω συμπληρωστε στο θεμα ελευθερα. Ανυπομονω να διαβασω περισσοτερα!

FLY HIGH and ALWAYS SAFE

skype: Anastasios.Iliakis

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Μπίλλης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 592
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • πεταει πεταει
    • Προφίλ
    • MAKE ME FLY
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #3 στις: 2013, Αύγουστος 30, 17:12:23 μμ »
Εχω πολυ μικρη εμπειρια απο συγκιλση, μονο μια πτηση 45 λεπτων (μεχρι που αρχισε να βραδυαζει δηλ) στα βραχια μεταξυ Ιτεας και Δεσφοινας. Ανεβαινα χωρις να κανω τιποτα και πετουσα σε απολυτη ηρεμια, καμια αναταραξη. Ηταν καταπληκτικα.
Δεν ξερω τιποτα παραπανω για το φαινομενο, ηταν ενας εμπειρος παραπεντας που με παροτρυνε να απογειωθω και να πεταξω με συγκλιση. Μετα την προσγειωση μου εξηγησε λιγο πως δημιουργειται αυτο το φαινομενο αλλα απο το ενα αυτι μπηκε και απο το αλλο βγηκε...

Αποσυνδεδεμένος ASP1978

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 41
  • Κάρμα: +0/-0
  • Sky is the limit???... Nahhh... Budged is...
    • Προφίλ
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #4 στις: 2013, Αύγουστος 31, 11:48:35 πμ »
Εδω είχα διαβάσει για το Wind Shear και τα εξηγεί κάπως καλά. Εξηγεί για το επικίνδυνο Micro Burst και επίσης για τα Jet Streams (Λίγο δύσκολο να τα φτάσουμε με αετό ).
Θα τα βρείτε στο
http://pilottutor.org/tutor_content.aspx

Start The Tutor - Weather/ Turbulence/
Happiness is a journey, not a destination...
I chose to fly this journey
PEACE

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #5 στις: 2013, Σεπτέμβριος 01, 13:28:39 μμ »
Τάσο αυτό που βλέπω στις φωτό σου είναι "ορογραφικά νέφη" και όχι wind shear. Δημιουργούνται στην προσήνεμη πλευρά ενός βουνού από το δυναμικό ανοδικό ρεύμα υπό κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. Μια πτήση σε τέτοια ημέρα δεν διαφέρει και πολύ από μια πτήση με τον ίδιο αέρα χωρίς τα σύννεφα.

Μια και αναφέρθηκες στο φαινόμενο wind shear (Διατμητικός Άνεμος) να πω δυο λόγια.

Σύμφωνα με το λεξικό μετεωρολογικών όρων της ΕΜΥ:
Διατμητικός άνεμος (Wind shear)
Απότομη τοπική και χρονική μεταβολή της διεύθυνσης και της ταχύτητας του ανέμου.


Διατμητικός λοιπόν καλείται ο τοπικός άνεμος που παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ταχύτητας και κατεύθυνσης σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, λόγω διατμητικής τάσης, εκ της οποίας και η ονομασία του.

Ο διατμητικός άνεμος μπορεί να αναλυθεί σε οριζόντια και κάθετη δύναμη, με την οριζόντια να εμφανίζεται ως μετεωρολογικό μέτωπο και κοντά σε ακτές, ενώ τη κάθετη να εκδηλώνεται κυρίως είτε προς το έδαφος, είτε και προς μεγαλύτερα ύψη στην ατμόσφαιρα. Ο άνεμος αυτός παρουσιάζει σημαντική επίδραση στην απογείωση και προσγείωση ενός αεροσκάφους, καθώς επηρεάζει δραστικά τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Φαντάσου να πάς για προσγείωση με κόντρα καθοδικό άνεμο 30κμ  και λίγο πριν πατήσεις να έχεις 30 χμ στην πλάτη !@#$%^&.



Μέχρι και η ταχύτητα του ήχου στην ατμόσφαιρα επηρεάζεται από τους διατμητικούς ανέμους, καθώς μπορούν να κάμψουν το ηχητικό μέτωπο, προκαλώντας μετατόπιση του ήχου και σύγχυση στον παρατηρητή, ως προς τη κατεύθυνση του πραγματικού σημείου προέλευσης. Έντονοι κάθετοι διατμητικοί άνεμοι στην τροπόσφαιρα εμποδίζουν τη δημιουργία τροπικών κυκλώνων, πλην όμως βοηθούν στην εκδήλωση μεμονωμένων καταιγίδων με μεγαλύτερη διάρκεια, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε ακραία καιρικά φαινόμενα.




Ελπίζω να βοήθησα.
« Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 01, 13:55:07 μμ από Giannis Mitropoulos »
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος tasos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 228
  • Κάρμα: +0/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • IFire Fire Engineering & Consultancy Ltd.
wind shear εμπειρια
« Απάντηση #6 στις: 2013, Σεπτέμβριος 13, 03:32:11 πμ »
Γιαννη ευχαριστω για την εκτενη αναλυση και την γνωση.
Οπως φαινεται απτα παραπανω υπαρχει διαφορα μεταξυ των δυο. Επιπλεον, οι φωτο μου συνιστουν καποια συνδεση μεταξυ των μηχανισμων- αυτο υποθετω οτι ειναι σχετικο με τη συνδεση του ψυχρου και ζεστου μετωπου, συν το ορογραφικο νεφος. Δειτε φωτο και σχετικη αναφορα απο κατω.

http://www.geogrify.net/GEO1/Lectures/Weather/Cloud.html

Επισης θελω να προσθεσω οτι σημερα ειχα την πραγματικη εμπειρια του wind shear. Μια συντομη περιγραφη των γεγονοτων και του τροπου σκεψης που χειριστικα την πτηση.

Αποφασισα να κλεψω λιγο χρονο αργα το απογευμα και να παω στα Φαλασσαρνα για μοτεραδα. Οι συνθηκες απτο δελτιο και το live σταθμο φαινοταν πολυ ηπιες (απνοια), με βοριαδες το πρωι, γυρνωντας σε ΒΔ κατα την διαρκεια της ημερας. Εριξα και μια ματια στο XCSKIES για την περιοχη και προεβλεπε εντασεις στα ψηλοτερα στρωματα.

Καθως ημουν στο δρομο, περνωντας απο Μαλεμε παρατηρησα ενα εντονο δυτικο να κατεβαινει ηπινεμα απτο μπροστινο βουνο μεσα στη θαλασσα. Υπηρχε μια ζωνη εντασης στη θαλασσα, μια ζωνη μπουνατσας στη θαλασσα και μια ζωνη εντασης στην στερια. Ολα αυτα μου κινησαν την περιεργεια.

Φτανοντας στο τοπο προετοιμαζομαι και ηταν περασμενες 5μιση με απνοια και αυρα κατευθηνσης ΔΝΔ. Ειχα σκεφτει οτι θα εβρισκα διαφορα στρωματα αναστροφων χαμηλα οπως συνηθιζεται για την ωρα και εκανα μια αναγνωριστικη βολτα γυρω και πισω να δω τι γινεται με τον αερα. Ηθελα να πειραματιστω πορειες για την επομενη φορα που θα κανω ελευθερο εκει, με βλεψεις μιας μεγαλυτερης αποστασης. Οπως τα ειχα θεωρησει, ετσι και ηταν.

Μια αναστροφη στα 300 και να πεφτει, μια στα 450 και μια στα 600. Τα στρωματα ηταν σχετικα μικρα, φαινοταν και απτην υγρασια και το ξυλο ηταν απαλο και γλυκο...Παιρνω υψος ασφαλειας και βαζω ροτα για Μπαλο-μια διαδρομη απολαυση διπλα στους γκρεμους, και απο κατω την θαλασσα, σκεφτομενος οταν φτασω, θα προσγειωθω, μπανακι και παλι στον αερα.

Ενω ολα ηταν ηρεμα, με ταχυτητα ανεμου γυρω στα 10χλμ, ειχε καποια στοιχεια ανωμαλειας η ατμοσφαιρα. Στην αρχη σκεφτηκα οτι ημουν στην "σκια" και ηπινεμη πλευρα του βουνου, μια σκεψη που γρηγορα λογικα απεκλεισα κοιτωντας το ντριφτ της θεσης μου προς το βουνο, μια γρηγορη ματια στην ενδειξη ανεμου στο οργανο και φυσικα την θεση του ηλιου που κοιτουσε την πλαγια. Το δευτερο σεναριο υιοθετουσε μια αλλαγη διευθυνσης ανεμου σε βορια, πραγμα που ειχα ξαναζησει εκει και δεν ηταν τιποτα ανυσηχητικο ιδιαιτερα με τοσο χαμηλες εντασεις.. Στο τριτο σεναριο, ημουν ακομα κατω απτην κορυφογραμμη και υπεθεσα οτι θα ηταν αλλη μια αναστροφη, με γνωμονα την υγρασια, το υψος και την μορφολογια του εδαφους.  Ετσι δινω γκαζι να βγω απο πανω και να ακολουθησω κορυφογραμμη και να συνεχισω την πτηση χωρις μοτερ.

Την δεδομενη στιγμη ημουν με ΒΔ, γυρω στα 700, με 1/4 VG (περισσοτερο φτανει ελικα), ταχυτητα εδαφους στα 30-35χλμ και αερος 45-50 - καλες ενδειξεις για ασφαλεια, glide και ελεγχο σε περιπτωση μ...κιας. Πλησιαζοντας την κορυφογραμμη, με περιμενε κατι που δεν ειχα γνωρισει ή νιωσει ποτε. Μολις ειχα παραλαβει την πιο συντομη, βιαιη και εντονη εμπειρια που ειχα ποτε εν ωρα πτησης :sm_dead: και αισθανθηκα πολυ μα πολυ μικρος.  
Εν ριπη οφθαλμου ο αετος ειχε μπει σε βουτια, με τεραστια ταχυτητα, χωρις καμια αλλαγη στο pitch και ταυτοχρονα περνωντας μια γωνια στροφης παραπανω απο 90μοιρες σε ταλαντωση. Η αισθηση ηταν εξωπραγματικη. Πως να το περιγραψω ακριβως δεν ξερω...σαν ενα μικρο κομματι ξυλο στο κυμα? ή πιο επακριβως μεσα σε ενα μιξερ? Ταλαντωση και βυθιση? ή μηπως μια γιγαντια κλωτσια στο ακροπτερυγιο??? Δεν ξερω... Η δυναμη ηταν τοσο μεγαλη που δεν υπηρχαν περιθωρια αντιδρασης... και ολα αυτα με το βαρος και την ενεργεια του μοτερ, το οποιο αμεσως εσβησα με το διακοπτη ασφαλειας του χεριου.

Κοιταζοντας τις κινησεις του φτερου σε συναρτηση με το γυρω περιβαλλον και τα δρωμενα, οσο συντομα και ηταν, προετοιμαζα τον εαυτο μου εγκεφαλικα για εφεδρικο :kaigome: Σκεφτομουν οτι ή θα με πεταξει στο βουνο, ειτε θα σπασει το μωρο μου, ειτε θα με γυρισει αναποδα με το ετσι θελω.
Εν συνεχεια, νομιζω οτι ειχα την τυχη να μην εχω προχωρησει βαθια μεσα στο ρευμα για τον ενα ή τον αλλο λογο, και το ρευμα με ξερασε καμποσα μετρα πιο χαμηλα και πισω, με μεγαλη ταχυτητα και κατευθηνση πανω στο βουνο, στην πιο αλλοκοτη μανουβρα σαν ενα επιθετικο wingover χωρις ενεργεια.

Συγκεντρωθηκα να επαναφερω αμεσως το φτερο με την λιγοστη θετικη ενεργεια και ευσταθεια που του ειχε απομεινει και να απομακρυνθω αμεσως απτο σημειο αρκετα πιο χαμηλα. Γυριζα πλεον πισω με ουριο και ταχυτητα εδαφους 70-80χλμ. Επεστρεψα στα ασφαλη εδαφη, εκανα μια χαλαρωτικη βολτα να αντιμετωπισω το γεγονος και προσγειωθηκα με ασφαλεια στην ζεστη παραλια. Μαζεψα, εστριψα τσιγαρο και χαζεψα ηλιοβασιλεμα...Η εμπειρια αυτη με ειχε αποσυντονισει τοσο που ξεχασα να φιλησω το φτερο μου και να του πω ευχαριστω  :sm_sigh:...Θα του το κραταω για την επομενη  :sm_smile:

Αν σας κουρασα με τα παραπανω, ελπιζω να εγινα αρκετα γραφικος και περιεκτικος με το τι συνεβη. Επειδη δεν ειδα αλλες αναφορες στο θεμα, δεν θα υποθεσω οτι δεν υπαρχουν παρομοιες εμπειριες εδω, αλλα γιαυτους που δεν τις εχουν ελπιζω να εδωσα μια καλη εικονα. Το σιγουρο ειναι οτι δεν συμβαινει καθε μερα και οι πιθανοτητες ειναι μικρες να βρεθουμε σε μια τετοια κατασταση, ιδιαιτερα αν εχουμε γνωσεις.
Το διδαγμα ειναι:
1, μαθαινουμε/ξερουμε το μερος και τον καιρο που πεταμε
2, πειραματιζομαστε με ασφαλεια
3, πριν πεταξουμε, παντα επεξεργαζομαστε τις συνθηκες και το σχεδιο πτησης.

« Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 13, 18:35:21 μμ από Giannis Mitropoulos »
FLY HIGH and ALWAYS SAFE

skype: Anastasios.Iliakis

Αποσυνδεδεμένος Μαραγκός Άγγελος

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 166
  • Κάρμα: +5/-0
    • Προφίλ
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #7 στις: 2013, Σεπτέμβριος 16, 23:21:08 μμ »
Πες τώρα, ότι δεν υπάρχει καταγραφή σε GPS από όλο αυτό :sm_confused: :sm_confused: :sm_confused: :sm_mad: :sm_mad: :sm_mad:   
«Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες είναι πρώτη και καλύτερη.»
Πλάτων

Αποσυνδεδεμένος tasos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 228
  • Κάρμα: +0/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • IFire Fire Engineering & Consultancy Ltd.
Απ: wind shear - Βαθμιδωτο πεδιο ανεμου
« Απάντηση #8 στις: 2013, Σεπτέμβριος 17, 20:24:14 μμ »
Ναι, δυστυχώς το βαριο δεν το έχω σεταρισμενο για κάθε δευτερόλεπτο αλλά παραπάνω. Η στιγμη αν και ήταν σύντομη, εάν βάλεις το αρχείο της πτήσης στο flychart η seeyou (ιδιαίτερα στο seeyou με animation) φαίνεται καθαρά η αναμπουμπούλα και οι αυξημένες ταχύτητες.

Μια μικρή παρένθεση...αν και οι νεφώσεις είναι στάνταρ φαινόμενο εκεί, εκείνη η μέρα ήταν καθαρή. Αυτό ίσως είναι ακόμα μια ένδειξη του shear πάνω απ'την κορυφογραμμή?
« Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 17, 20:32:26 μμ από tasos »
FLY HIGH and ALWAYS SAFE

skype: Anastasios.Iliakis

 

Powered by EzPortal