Καλώς ορίσατε,
Επισκέπτης
. Παρακαλούμε
συνδεθείτε
ή
εγγραφείτε
.
1 ώρα
1 μέρα
1 εβδομάδα
1 μήνας
Χωρίς όριο
Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα:
Αρχική
Βοήθεια
Ημερολόγιο
Gallery
Σύνδεση
Εγγραφή
CHHG Forum
»
Forum
»
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ
»
Στροφές
»
PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
Χρήστες σε σύνδεση
11 Επισκέπτες, 0 Χρήστες
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες: [
1
]
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης (Αναγνώστηκε 10364 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
στις:
2013, Σεπτέμβριος 01, 22:26:34 μμ »
Με αφορμη μια ασχημη εμπειρια PIO που ειχε φιλος αετατζης στη Γαλλια τον Ιουλιο που μας περασε (και στην οποια ημουν μαρτυρας), ανεβασα αυτο το βιντεακι στο φορουμ για να θυμουνται οι παλιοι και να μαθαινουν οι νεοι. Το βιντεο ειναι απο αγνωστο πιλοτο στις ΗΠΑ αλλα μεσες-ακρες δειχνει αυτο που ετυχε και στον φιλο μου πριν εναμησι μηνα.
Εδω να σημειωσω οτι ο Σουηδος συναθλητης ειχε ενημερωθει και ειχε δει βιντεο με PIO πριν κανει μαθηματα αερορυμουλκησης (πριν 2-3 χρονια) αλλα με τον ευκολο Icaro Eazy αετο που ειχε, δεν ηρθε ποτε αντιμετωπος με τετοια κατασταση. Αλλαζοντας αετο στις αρχες Ιουλιου σε Aeros Discus, εκανε μερικες πτησεις και τον βρηκε στα μετρα του. Τουλαχιστιον ετσι νομιζε. Μια μερα που επρεπε να προσγειωθουμε γρηγορα λογω επικειμενης καταιγιδας τραβηξε πολυ την μπαρα για να χασει παραπανισιο υψος στο τελικο σκελος της προσγειωσης. Αντι ομως για να παει ευθεια, εκανε κατι παρομοιο σαν αυτο που βλεπετε και στο βιντεο.
Ενω δηλαδη ειχε σπηνταρει πολυ με τον Eazy ολα αυτα τα χρονια, ο αετος δεν εβγαλε στην επιφανεια την αδυναμια του πιλοτου να διορθωσει PIO ή ακομα καλυτερα να μην μπει σε PIO. Ομως ο πιο ευαισθητος και γρηγρος Discus φανερωσε αυτο το κενο στις γνωσεις του φιλτατου με αποτελεσμα να μπει σε ασχημες ταλαντωσεις κοντα στο εδαφος και να δει το Χριστο φανταρο (see Jesus soldier).
Το συγκεκριμενο βιντεακι το ανεβασα και στο Σουηδικο φορουμ οπου κλασσικα παρουσιαστηκαν πιλοτοι (και παλιοι και νεοι) οι οποιοι δεν ξεραν τι ειναι PIO, δεν ξεραν τον τροπο αντιδρασης, δεν ξεραν τον τροπο αποφυγης κτλ. Οποτε μια υπενθυμιση καθε μερικους μηνες δεν βλαπτει.
Ειχα και εγω ασχημη εμπειρεια απο PIO λογω ελλειπους εξηγησης απο την μερια του εκπαιδευτη μου.....
Καταγράφηκε
Maroufidis_Costas
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 205
Κάρμα: +0/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #1 στις:
2013, Σεπτέμβριος 03, 13:08:02 μμ »
δεν το ξέρω το φαινόμενο αλλά μου φαίνεται ότι παει πολύ χαλαρός για προσγείωση...λογικό δεν είναι να είναι ο αετός ανεξέλεγκτος?
Καταγράφηκε
Γιάννης Βασάκης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 266
Κάρμα: +4/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #2 στις:
2013, Σεπτέμβριος 03, 14:51:42 μμ »
οχι Κωστα,το αντιθετο...αλλα ας το αναλυσει καποιος παλαιοτερος πριν αρχισουν να λεγονται διαφορα,γιατι δεν ειναι αστειο...
Καταγράφηκε
k1kostas
Ανώτατο μέλος
Μηνύματα: 606
Κάρμα: +2/-6
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #3 στις:
2013, Σεπτέμβριος 03, 19:55:46 μμ »
..συμπεριλαμβου κ οι παθοντες, βεβαιως βεβαιως
παντος του συγκεκριμενου του"βγηκε"
καλαα αυτη τη περιπτωση http://www.youtube.com/watch?v=fH0Txuf75lI&feature=youtu.be ..
ΔΕΝ τη συζηταω..
(ξεχασε να περτσινοσηηηηη το ντουγανιιιιιι)
ευγε σ οποιον πιστευει... εκανε δουλεια
«
Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 03, 20:28:47 μμ από k1kostas
»
Καταγράφηκε
ΕΙς Υγειαν
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #4 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 01:54:56 πμ »
Οταν λες Γιαννη να εξηγησει το PIO ενας παλιοτερος, τι εννοεις ? Να βγει ο Francis Rogallo στο φορουμ και να μας λυσει τις αποριες? Μου φαινεται εσυ πρεπει να εισαι "ψιλοπαλιος" στο αθλημα.
Παντως το φαινομενο μπορω να το περιγραψω και εγω, οχι μονο το εχω ζησει το ιδιο δραματικα οπως το βλεπετε και στο βιντεακι (εφτασα ενα σκαλοπατι πριν την πτωση) αλλα ειχα την τυχη να βρισκεται εκει ενας πιλοταρας ονοματι Andreas Olsson που μου εδωσε τα φωτα του σχετικα με τι ειναι PIO και πως αντιμετωπιζεται.
Το ΡΙΟ (Pilot Induced Oscillation) ειναι ταλαντωσεις που προκαλουνται απο τον ιδιο τον πιλοτο. Οι δυο κυριες αιτιες που ενας πιλοτος μπαινει σε ΡΙΟ ειναι:
1) αγνοια του πιλοτου σχετικα με το φαινομενο
2) ο τροπος αντιδρασης του αετου στις κινησεις του σωματος
Σχετικα με το πρωτο σημειο: ειναι δυστηχως γεγονος οτι οι εκπαιδευτες δεν δινουν αρκετη σημασια στο φαινομενο, πολλες φορες δεν το διδασκουν καθολου, αλλες φορες ο ιδιος ο μαθητης δεν καταλαβαινει επακριβως περι τινους προκειται και πως διορθωνεται (οπως και στην περιπτωση μου).
Ακομα και αν ενας εκπαιδευτης προσπαθησει να δωσει στο μαθητη να καταλαβει τι εστι PIO και ποιες αντιδρασεις απαιτει απο τον πιλοτο αυτο το φαινομενο, δεν ειναι σιγουρο οτι ο μαθητης θα καταλαβει. Ο μονος σιγουρος τροπος για να μαθει κανεις σωστα ειναι να πεταξει διθεσιο αετο με εκπαιδευτη και να εξασκηθει στο ΡΙΟ σε πραγματικες συνθηκες. Η διπλη πτηση με εκπαιδευτη, αυτο το οποιο ειναι τοσο αυτονοητο στην ελαφρα αεροπορια, δυστηχως δεν το εχουμε στο αθλημα μας. Ουτε εξομοιωτη πτησης εχουμε. Οποτε η διδασκαλια βασιζεται στην περιγραφη, στα βιντακια κτλ. Δυστηχως οι περιγραφες και τα βιντεακια στο εδαφος δεν καλυπτουν ολους τους μαθητες. Πολλοι μαθητες πρεπει να «το ζησουν» στον αερα για να το κατανοησουν.
Σχετικα με το δευτερο σημειο: ο αετος δεν αντιδρα αμεσα στην κινηση του πιλοτου δεξια-αριστερα. Υπαρχει μια χρονικη υστερηση 1/3 με 1/2 του δευτερολεπτου απο τη στιγμη που ο πιλοτος θα ριξει το σωμα του προς την μια μερια του τριγωνου μεχρι τη στιγμη που το φτερο θα αρχισει να παιρνει κληση. Αυτο ειναι κατι που περναει απαρατηρητο σε πιο χαμηλες ταχυτητες αλλα αρχιζει να παιζει ρολο σε πιο υψηλες ταχυτητες.
Παραδειγμα: εστω οτι ενας πιλοτος Χ (ο Βασακης!!!) πεταει με 45 χλμ την ωρα σε ευθεια και ξαφνικα μια αναταραξη του σηκωνει το αριστερο φτερο. Ο πιλοτος απλα θα διωρθωσει ριχνοντας το βαρος του προς τα αριστερα. Μολις το φτερο κατεβει και ειναι πλεον επιπεδο με τον οριζοντα θα επιστρεψει και αυτος στη μεση της μπαρας. Εστω οτι πηρε στον Βασακη 2 δευτερολεπτα απο τη στιγμη που το σωμα αρχισε να κινειται προς τα αριστερα εως τη στιγμη που επεστρεψε στη μεση της μπαρας.
Αν τωρα αρχισει να σπηνταρει και κραταει ταχυτητα 60 χλμ τοτε η ιδια αναταραξη θα απαιτησει μια πιο κοφτη κινηση απο τον Βασακη, δηλαδη θα ριξει το βαρος του για να κατεβασει το φτερο και θα ξαναγυρισει στο κεντρο της μπαρας σε πιο συντομο χρονικο διαστημα. Ενω δηλαδη το αριστερο φτερο εχει ανεβει το ιδιο οπως και πριν, ο πιλοτος χρειαζεται συνολικα μονο 1 δευτερολεπτο για να επαναφερει τον αετο στο οριζοντιο. Λογικο βεβαια, οσο πιο γρηγορα παει το πετουμενο, τοσο πιο μικρους χειρισμους απαιτει (και ο αετος και το αεροπλανο και ολα).
Αν τωρα ο Βασακης γκαζωνει και κραταει ταχυτητα 75 χλμ τοτε η ιδια αναταραξη απαιτει μια διορθωση η οποια θα ειναι πολυ κοφτη. Η κινηση του πιλοτου δηλ θα ειναι μια πολυ γρηγορη εκτιναξη του σωματος προς τα αριστερα και μετα επιστροφη στο κεντρο της μπαρας. Θα ειναι μια κινηση κατω του μισου δευτερολεπτου. Ουσιαστικα ο πιλοτος διωρθωνει και επιστρεφει στο κεντρο της μπαρας ΠΡΙΝ προλαβει ο αετος να ερθει στο οριζοντιο (διοτι ο αετος οπως ειπαμε εχει χρονικη υστερηση στις κινησεις μας). Με αλλα λογια ο πιλοτος εχει επιστρεψει στο κεντρο της μπαρας ενω ο αετος ακομα δεν εχει προλαβει να επανερθει στο οριζοντιο.
Αν σε αυτη την υψηλη ταχυτητα η κινηση του Βασακη δεν ειναι τοσο κοφτη, αν κρατησει λιγο περαπανω, τοτε ο αετος θα διορθωσει και θα συνεχισει να παιρνει κλιση προς την αλλη μερια. Αν δηλ ο Βασακης σπηνταρει στα 75 χλμ, φαει αναταραξη, ριξει το σωμα του για να διορθωσει αλλα περιμενει μεχρι να ερθει στο οριζοντιο το φτερο πριν ερθει και αυτος πισω στο κεντρο της μπαρας..... τοτε ο αετος οχι μονο θα επιστρεψει στο οπιζοντιο αλλα θα συνεχισει και θα παρει κληση προς την αλλη μερια. Και αν η επομενη διορθωση του πιλοτου Χ ειναι και αυτη οπως και η πρωτη τοτε ο αετος ΠΑΛΙ θα παρει κληση προς την αντιθετη μερια και ουτω καθ’εξης. Δηλαδη θα εχει μπει σε ΡΙΟ. Μπραβο ρε Χ Βασακη, και νομιζα οτι ολα αυτα τα χρονια κατι θα ειχες μαθει.
Το παραδειγμα που εγραψα παρουσιαζει ενα πιλοτο που σπηνταρει. Μπορει βεβαια κανεις να μπει σε ΡΙΟ και με πολυ μικροτερες ταχυτητες, πχ νεοι μαθητες στο λοφο που κανουν υπερδιωρθωση οταν πετανε με 35 χλμ. Πετανε αργα και βλεπει ο εκπαιδευτης το φτερο να πηγαινει ποτε απο τη μια και ποτε απο την αλλη. Και αυτο ΡΙΟ ειναι, απλα εχει να κανει με την απειρια του νεου μαθητη. Και σιγουρα ειναι λιγοτερο σοβαρο, οπως και να το κανουμε αλλο ειναι να φας μια σαβουριτσα στο λοφο και αλλο ειναι να σκασεις κατω με 90 χλμ/ωρα. Αυτες οι υπερδιορθωσεις των καινουργιων μαθητων κρατανε 5-6 πτησουλες το πολυ, μετα καταλαβαινει ο μαθητης πως να μην κανει υπερδιορθωση. Οποτε η επομενη φορα που μπαινει σε ΡΙΟ ειναι βασικα σε μια φαση οπου εχει πεταξει αρκετες φορες, νομιζει οτι ο αετος συμπεριφερεται το ιδιο ομορφα στα 80 χλμ οπως και στα 40 χλμ και το τελευταιο που περιμενει ειναι να βγει εκτος ελεγχου.
Αντιμετωπιση: ο καλυτερος τροπος για να αντιμετωπισεις ΡΙΟ ειναι να γνωριζεις τι ειναι και να μπορεις να πετας τον αετο σε υψηλες ταχυτητες κανοντας αυτες τις μικρες, κοφτες διορθωσεις που απαιτουνται ετσι ωστε να εισαι εσυ που εχεις τον ελεγχο του αετου, να μην σε «προσπερασει» ο αετος δηλαδη.
Ενας αλλος ευκολος τροπος αντιμετωπισης του ΡΙΟ ειναι να επιβραδυνεις τον αετο σε ταχυτητα τριμ (ασε τον αετο να πεταξει μονος του) ετσι ωστε να μπορεσεις να τον διορθωσεις με την ανεση σου. Δηλ αν μπει ο πιλοτος σε ΡΙΟ και δεν μπορει να το αντιμετωπισει, τοτε αφηνει σιγα και ελεγχομενα την μπαρα να ερθει σε θεση τριμ και το παρτι σταματαει.
ΥΓ: Τα νουμερα που εχω γραψει στο παραδειγμα τα εχω βαλει πολυ χοντρικα, μην τα παρετε τις μετρητοις
«
Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 04, 01:57:58 πμ από Γιώργος Μπίλλης
»
Καταγράφηκε
Γιάννης Βασάκης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 266
Κάρμα: +4/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #5 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 06:37:46 πμ »
ωραια αναλυσις Γιωργο..
οταν λεω παλαιοτερος εννοω πως αλλη βαρυτητα εχουν τα λογια καποιου παλιου ,γνωστου και εμπειροτερου πιλοτου στους νεους,
και αλλη τα δικα μου που δεν πολυπεταω ντε..
παντως αποτι ξερω και γιαυτο ζητησα να συζητηθει το θεμα,και ο βασακης ειχε αναλογη εμπειρια,στην πρωτη του πτηση,η οποια εγινε
να τα λεμε αυτα,χωρις την συγκαταθεση του δασκαλου του,χωρις ασυρματους κλπ.
το εξτρα ανγχος λοιπον της καταστασης οδηγησε σε PIO,σε επιπλεον σφιξιμο στην μπαρα,και τελος παντων ολα επιπλεον..
και οταν η κατασταση δεν σωνοταν πια και..οδευε προς το βουνο,απελπισμενος αφησε τον αετο...και τοτε..θαυμα ! θαυμα!
ο αετος πεταξε κανονικα και τον οδηγησε προς την προσγειωση..
συνοψιζοντας λοιπον οτι ειπε ο Γιωργος,τελικα μια φραση μενει και παλι.......ασε τον αετο να πεταξει μονος του...
αν προσεξετε στο βιντεο, ο αετος ηρεμει και ισιωνει την ωρα που ο πιλοτος αφηνει τα χερια για να πιασει τις καθετες,αρα χαλαρωνει
και ο αετος τωρα πεταει πιο αργα..
«
Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 04, 06:49:17 πμ από Γιάννης Βασάκης
»
Καταγράφηκε
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #6 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 12:28:34 μμ »
Και καλα ο Βασακης τα εκανε αυτα, συμφωνα με τις πηγες του Γιαννη, πισω απο την πλατη του δασκαλου, ο αλλος ο αχρηστος ο Μπιλλης (φατσικα μονο τον γνωριζω τον παπαρα) τα εκανε μπροστα στα ματια του εκπαιδευτη.... Εγω παντως εψαξα και βρηκα το βιντεο απο εκεινη την πτηση του Βασακη και το παραθετω εδω, δες τα Γιαννη τα χαλια του !!!
Καταγράφηκε
Γιάννης Βασάκης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 266
Κάρμα: +4/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #7 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 13:08:48 μμ »
ετσι, ετσι Γιωργο και χειροτερα...απο οτι ειδες και ακουσες ομως στο βιντεο,(αλλωστε μια απλη και κατανοητη γλωσσα ειναι τα Περσικα)
δοθηκαν πληρης εξηγησεις για το φαινομενο....
Καταγράφηκε
kotzilelos
Πιλότος Α' Κατ.
Μηνύματα: 344
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #8 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 17:06:41 μμ »
Νομίζω οτι ο Γιώργος κάλυψε πολύ ωραία και παραστατικά το θέμα.
Επίσης θα θελα να επισημάνω οτι το φαινόμενο αυτό συμβαίνει συνήθως οταν ενας πιλότος (εμπειρος ή οχι) φεύγει απο εναν αργό αετό και πηγαίνει σε εναν πιό γρήγορο.
Παιδιά το θέμα δέν είναι αστείο και δυστυχώς εχουμε και εμεις ενα θανατηφόρο ατύχημα στις αρχες του 2000 εξαιτίας αυτού.
Καταγράφηκε
Μαραγκός Άγγελος
Πιλότος Α' Κατ.
Μηνύματα: 166
Κάρμα: +5/-0
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #9 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 20:18:11 μμ »
Μια ερώτηση ρε παιδιά, ο Ιρανός προσγειώθηκε εκεί αλώβητος και μάζεψε και τον αετό του κυριλέ ;;;; Αν δεν έβλεπα την συνέχεια θα έλεγα ότι αυτός έγινε λάσπη για τα τοιχάκια και τα αλουμίνια του αετού επανήλθαν στην ορυκτή τους μορφή ακαριαία .
Καταγράφηκε
«Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες είναι πρώτη και καλύτερη.»
Πλάτων
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #10 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 21:34:32 μμ »
Την εβγαλε καθαρη ο Ιρανος και τρελλανε και τα γκομενακια, αν και οι αντιδρασεις τους κρυβονται κατω απο την μπουρκα και δεν το παιρνεις χαμπαρι με την πρωτη.
Καταγράφηκε
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Πιλότος Α' Κατ.
Μηνύματα: 126
Κάρμα: +1/-0
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #11 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 22:13:19 μμ »
Παληκάρια πολύ καλή η ανάλυση του Μπιλάκου, άλλα χώρια το ότι είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για το άθλημα μας (συμφωνώ απόλυτα με το Λέλο) και θεωρώ ότι υπάρχουν και άλλες πολύ εξίσου σημαντικές πτυχές του θέματος που δεν αναλύθηκαν, άλλα και δεν γίνεται να αναλυθούν εδώ. Χθές το βράδυ, ήθελα να κάτσω να γράψω για να αναλύσω την άποψη μου. Είναι όμως μεγάλο και πολυσύνθετο. Εάν τα καταφέρω, αυτό που θέλω να κάνω (άλλα δεν το χω ψάξει να δώ πως γίνεται), είναι να κάτσω να γράψω ένα πεντάλεπτο-δεκάλεπτο βιντεάκι και να το ανεβάσω, γιατί για να τα γράψεις όλα αυτά δεν γίνεται γιατί θα φας δυό μέρες στο γράψιμο.
Καταγράφηκε
Μαραγκός Άγγελος
Πιλότος Α' Κατ.
Μηνύματα: 166
Κάρμα: +5/-0
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #12 στις:
2013, Σεπτέμβριος 04, 22:52:15 μμ »
Πάντως εγώ βλέπω, ότι ο τύπος (στο Ά βίντεο) κάνει και άλλο λάθος, έχει τα χέρια στην speedbar ενώ τα πόδια του είναι εκτός ζώνης, σίγουρα βαραίνει την speedbar μιας και τα χέρια του είναι σαν καλάμια ίσια, με αποτέλεσμα το βάρος να μην είναι στο κρέμασμα και ο αετός να τρελαίνει τα γκομενάκια.
Καταγράφηκε
«Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες είναι πρώτη και καλύτερη.»
Πλάτων
Μπάμπης Ζάρο
Επισκέπτης
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #13 στις:
2013, Σεπτέμβριος 05, 09:32:21 πμ »
Χαιρετώ την παρέα! Είναι ένα πολύ σημντικό θέμα γιατί το είχα πάθει και εγώ στα Σέρβια το 2008 στο πρωτάθλημα, είχε ακυρωθεί η μέρα λόγω δυνατών συνθηκών και απογειώθηκα με πάρα πολύ δυνατό άνεμο. Ακριβώς πάνω από το χωριό, είχα αρκετά τραβηγμένο τον αετό (Laminar ST) και μπήκε στο φαινόμενο αυτό. Το έκανε για 4 φορές, δεν ήμουν και δεν είμαι έμπειρος πιλότος και από τύχη άφησα την speedbar από τα χέρια μου και επανήλθε ο αετός σε οριζόντια γραμμή. Είναι μια εμπείρια που δεν θα την ξεχάσω ποτέ! Τώρα κατάλαβα τι ήταν αυτό που είχα πάθει. Πολύ σημαντικό να βάζουμε τέτοια θέματα για να μαθαίνουμε κάποια πράματα.
Καταγράφηκε
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #14 στις:
2013, Σεπτέμβριος 05, 16:47:18 μμ »
Αγγελε: το οτι ο αμερικανος εχει τα ποδια εξω απο τη ζωνη δεν παιζει καποιο ρολο, και μεσα να τα ειχε παλι θα εμπαινε σε PIO αφου φαινεται οτι δεν ηξερε να ελεξει το αετο. Παραθετω ενα βιντεακι οπου ενας εμπειρος πιλοτος με γρηγορο αετο λαμβανει μερος σε αγωνες speedgliding και μπαινει σε PIO. Και τα ποδια εχει μεσα και γνωση επι του φαινομενου εχει αλλα δεν καταφερνει τελικα να σταματησει τις ταλαντωσεις και επιβραδυνει τον αετο, χανοντας προφανως και την βαθμολογια και τα γκομενακια (τα οποια τωρα βρισκονται υπο την προστασια μου).
Μπαμπη: και εγω μπηκα σε PIO πρωτη φορα οταν ημουνα νεος πιλοτος και ειχα σπηνταρει σε μεγαλο υψος. Ημουνα πανω απο τον Κιθαιρωνα και πετουσα με τον Discus που ειχα αγορασει προσφατα. Καθως εβλεπα οτι θα περνουσα απο την πισω μερια του βουνου, τραβηξα την μπαρα για να ερθω παλι στην ασφαλη μερια της πλαγιας. Τοτε αρχισα τις ταλαντωσεις χωρις να ξερω γιατι. Ειχα βεβαια 300 μετρα πανω απο την κορυφη οποτε δεν με επιασε πανικος. Θυμηθηκα που μας ειχε πει ο εκπαιδευητης μας οτι αν εχουμε ταλαντωσεις να χαλαρωσουμε την μπαρα (πιο πολλα δεν μας ειχε πει) οποτε το εκανα και σταματησαν αμεσως. Οταν μετα ρωτησα καποιους αλλους πιο πεπειραμενους πιλοτους τι ηταν αυτο που μου ετυχε, δεν ηξεραν να μου πουν. Η καλυτερη απαντηση που πηρα ηταν "καποια μαλακια θα εκανες" το οποιο ειναι μεν σωστο αλλα ολιγον απροσδιοριστο.
Η επομενη φορα που μπηκα σε PIO ηταν 10 μετρα πανω απο το εδαφος........
«
Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 05, 16:59:58 μμ από Γιώργος Μπίλλης
»
Καταγράφηκε
Γιάννης Βασάκης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 266
Κάρμα: +4/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #15 στις:
2013, Σεπτέμβριος 05, 18:03:42 μμ »
θα συμφωνησω μαζι σου Γιωργο οτι δεν παιζει κανενα ρολο αν τα ποδια ειναι εξω..βασικα αυτο που παιζει ρολο ειναι το σφιξιμο στν μπαρα στις μεγαλες ταχυτητες αλλα και γενικοτερα...για αυτο αυτο που παιζει ρολο ειναι το...χαλαρα..δεν βλεπω ομως στο τελευταιο βιντεο που μπηκε σε PIO το αμερικανακι...
Καταγράφηκε
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #16 στις:
2013, Σεπτέμβριος 05, 18:43:28 μμ »
Στο τελευαιο βιντεακι ο γιανκης δεν μπαινει σε τιποτα τρελες ταλαντωσεις αλλα το βλεπεις σε μερικες στιγμες οτι αλλου κοιταζει το κεφαλι και αλλου παει ο αετος. Βεβαια προκειται για εμπειρο πιλοτο.
Για το σφιξιμο της μπαρας τωρα, αυτο δεν μπορω να πω οτι με εχει προβληματησει. Πολλες φορες οταν κανω αερορυμουκληση και το τραικ πεφτει σε μεγαλη αναταραξη και αρχιζει να βυθιζεται, τοτε σπηνταρω μεχρι τα 80 χλμ και ταυτοχρονα κανω διορθωσεις για να κρατηθω σε ευθεια. Σε τετοιες φασεις ειμαι σφιγμενος (δεν θα μπορουσα να μην ειμαι) αλλα δεν μου δημιουργει καποιο προβλημα. Βεβαια μεχρι να μαθω να κρατιεμαι πισω απο το τραικ με τετοιες ταχυτητες, μεσα απο τετοιες αναταραξεις και σφιγμενος, εκανα πολλες αερορυμουλκησεις και εφαγα και πολλα lock out. Παρ'ολο που ηξερα θεωρητικα πως επρεπε να αντιδρασω σε υψηλες ταχυτητες ωστε να μην μπω σε PIO, εντουτοις μου πηρε αρκετο καιρο μεχρι να τα καταφερω.
Εδω να σημιωσω οτι η ευκολη λυση της επιβραδυνσης του αετου κατα τη διαρκεια της αερορυμουκλησης δεν βοηθαει, απλα θα με εκανε να παρω πολυ υψος πανω απο το τραικ και να κανω και παλι lock out (αν ανεβεις πολυ πανω απο το τραικ παλι lock out κανεις, απλα ειναι προς τα πανω και οχι προς τα πλαγια).
Καταγράφηκε
Γιάννης Βασάκης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 266
Κάρμα: +4/-0
Φύλο:
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #17 στις:
2013, Σεπτέμβριος 06, 13:02:49 μμ »
ποιος ειναι αυτος ο PIOU ??
Καταγράφηκε
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #18 στις:
2013, Σεπτέμβριος 06, 16:56:52 μμ »
μην κανεις πλακα Γιαννη, ειναι σοβαρο το θεμα, μπορεις να χασεις πολλα γκομενακια απο το PIO ή ακομα χειροτερα απο τον PIOU
Καταγράφηκε
Γιώργος Μπίλλης
Πιλότος Β' Κατ.
Μηνύματα: 592
Κάρμα: +2/-0
Φύλο:
πεταει πεταει
Απ: PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
«
Απάντηση #19 στις:
2013, Σεπτέμβριος 12, 15:58:01 μμ »
Βρηκα και ενα βιντεακι το οποιο δειχνει ΡΙΟ σε απογειωση με αερορυμουλκο. Ουσιαστικα το ιδιο ακριβως επαθα και εγω, μονο που (κατα τυχη) μπορεσα να προσγειωθω καλυτερα. Τρομακτικη εμπειρια, ευτυχως με παρηγορησαν τα γκομενακια.
«
Τελευταία τροποποίηση: 2013, Σεπτέμβριος 13, 20:12:47 μμ από Giannis Mitropoulos
»
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες: [
1
]
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
CHHG Forum
»
Forum
»
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ
»
Στροφές
»
PIO κατα τη διαρκεια της προσγειωσης
Powered by
EzPortal