Οταν πετάς σε κάποιο ύψος πχ. 600 μέτρα και βλέπεις ότι δεν τρυπάς, άρα η είσαι ακίνητος ως προς το έδαφος ή πηγαίνεις προς τα πίσω αντιδράς ως εξείς:
- Τραβάς την μπάρα και πηγαίνεις ακριβώς κόντρα στον άνεμο ώστε να αποκτήσεις κάποια ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος.
με αυτόν τον τρόπο πηγαίνεις προς τα εμπρός και συγχρόνως χάνεις και ύψος - Αν τώρα δεν σε ικανοποιεί η ταχύτητα που έχεις και θέλεις να την αυξήσεις τραβάς και το VG, με αποτέλεσμα να πηγαίνεις ποιο γρήγορα και να χάνεις λιγότερο ύψος.
Τώρα εσύ λες ότι όταν τραβάς το VG ανεβαίνεις και όσο ανεβαίνεις δυναμώνει και ο άνεμος πολύ σωστά αλλά:
1ον δεν ανεβαίνεις λόγω του ότι τραβάς το VG αλλά λόγω του ότι είσαι κοντά στη πλαγιά και έχει ανοδικό ρεύμα, αν είσαι με τραβηγμένη την μπάρα σου και το VG και παρ' όλα αυτά δεν τρυπάς τότε ανακάλυψες πολύ αργά ότι ο αέρας δυνάμωσε πολύ.
Χωρίς καθυστέρηση τραβάς την μπάρα όσο μπορείς (να τεντώσουν τα χέρια σου προς τα πίσω, όχι προς τα κάτω) και να λυγίσεις τα γόνατα ούτως ώστε να μεταφέρεις το κέντρο βάρους σου όσο ποιο μπροστά μπορείς και μάλλον έχεις ξεφύγει.
Αν παρ' όλα αυτά δεν τρυπάς και ανεβαίνεις, τότε μένεις στο ανοδικό έως ότου πάρεις το μεγαλύτερο δυνατό ύψος πάνω από την κορυφογραμμή και μόλις σταματήσει η άνοδος μεταβολή και όπου φύγει-φύγει.
Μην ξεχάσω αν έχεις ασύρματο ειδοποίησε αυτούς που θα σε μαζέψουν να σου φέρουν απαραίτητα και κάνα δυο αλλαξιές σώβρακα πίστεψέ με θα σου χρειαστούν.
Γι' αυτό σε περίπτωση που ανεμοπορούμε με ισχυρό άνεμο ελέγχουμε ανά τακτά διαστήματα αν τρυπάμε ούτως ώστε να προλάβουμε τα χειρότερα.