Χρήστες σε σύνδεση

43 Επισκέπτες, 0 Χρήστες

Αποστολέας Θέμα: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG  (Αναγνώστηκε 10628 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Μαραγκός Άγγελος

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 166
  • Κάρμα: +5/-0
    • Προφίλ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« στις: 2008, Νοέμβριος 26, 21:25:12 μμ »
Πότε , αν και με πόσο VG απογειωνόμαστε και προσγειωνόμαστε ?
Με όλους τους αετούς ισχύει το ίδιο η όχι ? παρακαλώ απαντήσεις θα ήθελα από κάποιους που έχουν πετάξει με αρκετούς αετούς με VG


«Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες είναι πρώτη και καλύτερη.»
Πλάτων

Αποσυνδεδεμένος Giorgos Kapsimalis

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 456
  • Κάρμα: +14/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • Pilotino on Board
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #1 στις: 2008, Νοέμβριος 27, 00:43:12 πμ »
Έχω την εμπειρία μόνο από 1 αετό με VG αλλά επέτρεψε μου να σου απαντήσω.

Κάθε κατασκευαστής διευκρινίζει πόσο VG χρειάζεται κάθε αετός και για την προσγείωση και για την απογείωση.
Συνήθως χρησιμοποιούν τις εξής διαβαθμίσεις 1/3, 2/3, full VG.
Οπότε έχεις την πρώτη απάντηση.

Στην πράξη χρειάζεσαι περισσότερο VG στην προσγείωση παρά στην απογείωση. Δηλαδή 2/3 για την προσγείωση και 1/3 για την απογείωση.

Στον XS έχω διαβάθμιση 1/4, 2/4, 3/4 και full VG. Απογειώνομαι με 1/4 και προσγειώνομαι με 2/4 συνήθως και σπανιότερα με 3/4. Έχω προσγειωθεί ακόμα και με full VG από βιασύνη μου χωρίς να έχω πρόβλημα.

Η θεωρία πάντως για την προσγείωση λέει ότι το φλερ βγαίνει ποιο εύκολα όταν προσγειώνεσαι με VG

Πάντα βέβαια κοιτάς και τι σου λέει ο κατασκευαστής. 

Αποσυνδεδεμένος Μαραγκός Άγγελος

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 166
  • Κάρμα: +5/-0
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #2 στις: 2008, Νοέμβριος 27, 09:21:35 πμ »
θα ήθελα να μου παραθέσεις αν γίνεται μια σελίδα στο internet η έστω κάποιο manual αετού που να επιβεβαιώνει αυτά που λες κάτι δεν μου ακούγεται καλά . Το ΠΟΤΕ δεν το αναφέρεις καθόλου και θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό + ότι το δικό μου το manual του αετού δεν αναφέρει κάτι τέτοιο :sm_confused: :sm_confused:
«Το να νικάς τον εαυτό σου, απ’ όλες τις νίκες είναι πρώτη και καλύτερη.»
Πλάτων

Αποσυνδεδεμένος kotzilelos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 344
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #3 στις: 2008, Νοέμβριος 27, 12:13:04 μμ »
Για τον καινούριο μου αετό (CombatL) το λέει εδώ :
http://www.aeros.com.ua/manuals/Combat07V04.12.07.pdf
σελίδα 14.

Αποσυνδεδεμένος Giorgos Kapsimalis

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 456
  • Κάρμα: +14/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • Pilotino on Board
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #4 στις: 2008, Νοέμβριος 27, 15:24:13 μμ »
Στο δικό μου manual αναφέρει ότι απογείωση και προσγείωση πρέπει να γίνεται με το  VG-off.
Σε νεότερα manual αναφέρει λεπτομέρειες για το πόσο ακριβώς χρειάζεται.

Παιδεύτηκα πολύ με τον αετό μου για να δω αν θέλει και πόσο VG στην απογείωση και προσγείωση.

Θα σου βρω αργότερα αποσπάσματα από manual άλλων κατασκευαστών που διευκρινίζουν το θέμα.

Το ΠΟΤΕ που ρωτάς  έχει να κάνει με την ένταση του ανέμου, αν έχεις τυρβώδες ροή ή και δράση θερμικών. 

Αποσυνδεδεμένος Giorgos Kapsimalis

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 456
  • Κάρμα: +14/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • Pilotino on Board
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #5 στις: 2008, Νοέμβριος 27, 22:48:51 μμ »
Το παρακάτω είναι από το manual του Ζ9:

"For take off you can pull the VG in by about 50 cm (~20 inches), which improves ground handling and tightens the lower wires. If the conditions around take off are very buoyant, it is better to leave VG totally released.

Stall behaviour is best with less twist (the tighter the VG, the less twist on your wing). Close to the ground though, you should not have more than ⅓ VG on in order to ensure a fast response time for your glider.
When landing in turbulent conditions, it is better to leave the VG off. "

Για τον RS ο moyes δίνει ακόμα ποιο αναλυτικές οδηγίες αλλά μόνο για την απογείωση:

"Using the VG for Take-Off
In some situations it is recommended to launch the glider with up to 1/3 VG. It should be noted that the Litespeed has an enormous VG range, and 1/4 VG is equivalent to VG loose on many other gliders. It is important never to use more than 1/3 VG, as the glider will become very difficult to control if turbulence is encountered during or just after take off.
In windy conditions, some VG can help the glider penetrate forward away from the takeoff and away from any danger. With 1/3 VG the glider has a more solid feel and it
becomes more difficult to over-control or produce pilot induced oscillations. On the other hand, many experienced pilots prefer to fully open the VG during windy or turbulent take-offs to allow for maximum control. For your first windy take-off on the Litespeed it is recommended to use 1/4 VG.
For light wind or nil wind take-offs some VG can help the glider lift sooner making
take-off easier. This is especially helpful for take-offs on shallow slopes as the gliders
increased performance will allow for a shorter take-off run. Its important to note however that with more VG, the glider becomes more prone to tip stalling, so if VG is used during take-off special care must be taken to keep the wings very level.
For cross wind take-offs a hang glider becomes much more vulnerable to tip stalling, so usually its best to launch with the VG fully opened in these situations."

Σημείωση: Με την ευκαιρία ξαναέριξα μια ματιά στο manual του RS και είναι ότι καλύτερο έχω δει μέχρι στιγμής σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές.

Αποσυνδεδεμένος vagelis

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 165
  • Κάρμα: +3/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #7 στις: 2008, Νοέμβριος 29, 02:52:08 πμ »
Γενικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε:

Χωρίζουμε το σχοινί του VG σε 4 ίσα τμήματα και τα σημαδεύουμε 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, για να ξέρουμε κάθε φορά πόσο σχοινί έχουμε τραβήξει.

  • Απογείωση με 1/4 έως 2/4. (Μια συμβουλή: περάστε το σχοινί πάνω από το πίσω-πλάγιο συρματόσχοινο για να αποφύγετε το πάτημα του σχοινιού κατά το τρέξιμο)

  • Προσγείωση τελείως λάσκο για καλύτερο έλεγχο, πρέπει όμως να μπορείτε να προσγειωθείτε και με φουλ.
    Ένας καλός τρόπος εξάσκησης είναι σε μέρες χωρίς αναταράξεις κάνετε προσγειώσεις αυξάνοντας προοδευτικά το VG.
    Να ξέρετε πάντως ότι το τελικό σπρώξιμο είναι ευκολότερο όταν το VG είναι σφιγμένο

  • Ανεμοπορείστε με το VG στο φουλ εκτός αν ψάχνετε για θερμικά οπότε στο 2/4 είναι το καλύτερο.

  • Όταν κεντραριστείτε στο θερμικό ρυθμίστε το VG για τον καλύτερο βαθμό ανόδου.
    Σε αδύναμα θερμικά πρέπει να είναι ποιο σφικτό και ποιο λασκαρισμένο σε δυνατά.
    Όταν βγαίνετε από ένα θερμικό με αναταράξεις περιμένετε μέχρι να απομακρυνθείτε από αυτές πριν σφίξετε ξανά, εκτός αν δεν είναι δυνατό το θερμικό.

  • Χρησιμοποιείστε τόσο ποιο σφιγμένο το VG όσο ποιο επίπεδη είναι η στροφή του θερμικού.


Στα manual ο κάθε κατασκευαστής προτείνει κάποιες ρυθμίσεις σε ανάλογες καταστάσεις, τις ακολουθούμε και έτσι είναι ποιο εύκολο σύμφωνα με τα παραπάνω να καταλάβουμε πώς θα χρησιμοποιούμε το VG.
Μερικοί πιλότοι δεν χρησιμοποιούν σχεδόν ποτέ το VG ή το πολύ-πολύ το σφίγγουν όταν κάνουν ένα glide, μέγα σφάλμα.
Μην βαριέστε να χρησιμοποιείτε σωστά το VG, γι αυτό φροντίστε να είναι σε καλή κατάσταση το σχοινί και τα ράουλα.
Λιπάνετε με σιλικόνη όλα τα σημεία τριβής, εκτός αν θέλετε να κάνετε μπράτσα.
« Τελευταία τροποποίηση: 2008, Νοέμβριος 29, 02:56:08 πμ από Γιάννης Μητρόπουλος »
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Γιώργος Μπίλλης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 592
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • πεταει πεταει
    • Προφίλ
    • MAKE ME FLY
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #8 στις: 2008, Δεκέμβριος 01, 01:35:58 πμ »
Εδω να προσθεσω οτι υπαρχει μεγαλη διαφορα απο αετους προηγουμενης γενιας και απο τους πιο καινουργιους. Οπως λεει και ο Γιαννης το VG πρεπει κανεις να το χρησιμοποιει ολη την ωρα, πραγμα το οποιο και κανω με τον AEROS, που πεταω στην ξενιτια, ο οποιος ειναι τελευταιας γενιας. Το πανι σφιγγει αλλα η ευελιξια δεν χανεται. Επισης ειναι ευκολο να το τραβηξεις μεχρι τερμα οποτε γουσταρεις.
Ο Scandal με τον οποιο πεταω στην Ελλαδα (παραγωγης 1993) εχει πολυ σκληρο VG και θελει πολυ δυναμη για να το τραβηξεις*. Οταν δε το τραβηξεις 2/4 ειναι πλεον τοσο δυσκολο να μπει ο αετος σε στροφη που δεν εχει νοημα να προσπαθησεις καν. Οποτε το VG μενει λασκαρισμενο επι μονιμου βασεως. Και αν θα διαβαζες το manual του Σκανδαλου απο το 1993 θα σου ειχει οδηγιες για την χρηση του VG σε καθε φαση της πτησης.
Αν αυριο ομως ητανε να επανεκδωσουν το ιδιο manual (και με τα δεδομενα ευελιξιας των μοντερνων αετων) το πιο πιθανων θα ηταν να γραφει με μεγαλα κοκκινα γραμματα οτι το VG δεν πρεπει ποτε να το σφιγγουμε γιατι ο αετος χανει την ευελιξια του και γινεται επικυνδυνος !!!!


*Κανενα προβλημα με τις τροχαλιες του, απλα το VG τραβιεται μεχρι τελους σε μολις 70 εκατοστα.
« Τελευταία τροποποίηση: 2008, Δεκέμβριος 01, 01:38:54 πμ από Γιώργος Μπίλλης »

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #9 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 08:22:26 πμ »
επαναφερω ενα παλιο θεμα, εχοντας μια απορια που θα ηθελα γνωμες..
αλλωστε τοτε που το συζητουσατε εγω ελειπα.. :^:
εχω πεταξει ελαχιστες φορες με VG, γιατι για χρονια ηταν κομμενο το σκοινι και δεν το ειχα αλλαξει..
τωρα που τον ελυσα το αλλαξα.. απο οσο θυμαμαι και ο δικος μου οταν το εσφιγγες γινοταν...αγγουρι.
οποτε το απεφευγα
επειδη τωρα ειμαι αρκετα βαρυτερος απο το ανω οριο του αετου παρατηρησα πως οι προσγειωσεις μου ειναι..
καπως βαρειες θα το ελεγα.. :sm_mad:
σκεφτομαι πως με περιπου 2/4 ισως ειναι ευκολοτερο για μενα..βεβαιως ειναι και το θεμα αναταραξεις
αλλα πιθανως και παλι λογω του επιπλεον βαρους να περναω καλυτερα απο μεσα..
ακουω γνωμες..
και μην ακουσω  ... κανε διαιτα και τετοια παρομοια..  :police:  χα !

Αποσυνδεδεμένος Giannis Mitropoulos

  • Διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1.147
  • Κάρμα: +48/-1
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
    • Αιωροπτερισμός στην Ελλάδα
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #10 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 12:01:15 μμ »
Δίαιτα Γιάννη....
SV1ATM....
Μια εβδομάδα πτήσεων σε αγώνες αξίζει το ίδιο με μήνες ελεύθερων πτήσεων, ως προς την εμπειρία.
Όροι χρήσης του φόρουμ..

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #11 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 13:40:18 μμ »
μπραβο βρε ! ωραια συμπεριφορα στον συνανθρωπο που εχει αποριες και αδυναμια στο φαι ... :sm_biggrin:
Γιαννη μηπως βρηκες αυτο που λεγαμε ?????
περιμενω παντως κιαλλες γνωμες... οχι για διαιτες... :sm_cry:

Αποσυνδεδεμένος kotzilelos

  • Πιλότος Α' Κατ.
  • *****
  • Μηνύματα: 344
  • Κάρμα: +2/-0
  • Φύλο: Άντρας
  • ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2017.
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #12 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 14:32:27 μμ »
Μιά καλή ιδέα είναι να κάνεις δίαιτα Γιάννη.

Αποσυνδεδεμένος k1kostas

  • Ανώτατο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 606
  • Κάρμα: +2/-6
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #13 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 15:06:32 μμ »
μΙΑ ΜΕΘΟΔΟς Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΑΚΡΙΒΉ ΑΦΟΥ ΜΠΟΡΕΙς ΝΑ ΤΡΩς ΑΠΕΡΙΌΡΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ:

Διαλέγεις ενα Μεγάάάάάάάάάάάλο χωράφι & λίγο Μεγαλύτερο

Το διαβαθμίζεις & εξασκήσε επάνω του, σε ολους τους καιρούς & τις συνθήκες

ΑΝΤΕΧΕΙΕΙΕΙΕΙΕΙΕΙΣΣ   ΕΧΕΙΕΙΣΣ  ΕΙΕΙΕΙΣ  
 ηχω   :sm_wink:
ΕΙς Υγειαν

Αποσυνδεδεμένος Γιάννης Βασάκης

  • Πιλότος Β' Κατ.
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Κάρμα: +4/-0
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #14 στις: 2009, Δεκέμβριος 29, 18:52:25 μμ »
λοιπον επειδη σας βλεπω με εορταστικη διαθεση ας ασχοληθουμε με διαιτες
(αν το θεμα θεωρηθει σπαμ παρακαλω να αυτοκαταστραφει.)
εχω να προτεινω μια εξαιρετικη διαιτα..
   Η ΔΙΑΙΤΑ ΤΟΥ ΑΛΟΓΟΥ
παιρνουμε ενα αλογο.
τρωμε ενα καλο πρωινο και μετα κανουμε τεσσερεις ωρες ιππασια..
το ιδιο και το απογευμα.. ενα καλο γευμα  και παλι τεσσερεις ωρες ιππασια..
το ιδιο κανουμε επι δεκαπεντε μερες
στις δεκαπεντε μερες ζυγιζουμε το αλογο και ανακαλυπτουμε οτι εχει χασει αρκετα κιλα..

Αποσυνδεδεμένος k1kostas

  • Ανώτατο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 606
  • Κάρμα: +2/-6
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VG
« Απάντηση #15 στις: 2009, Δεκέμβριος 30, 14:37:10 μμ »
Τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν. Γιάννημ :sm_cry:
« Τελευταία τροποποίηση: 2009, Δεκέμβριος 30, 14:38:45 μμ από k1kostas »
ΕΙς Υγειαν

 

Powered by EzPortal