CHHG Forum

ΑΓΩΝΕΣ - ΠΤΗΣΕΙΣ => Περιγράψτε την πτήση σας => Μήνυμα ξεκίνησε από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 06, 16:02:48 μμ

Τίτλος: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 06, 16:02:48 μμ
Το Σάββατο 6/2/11 η μοσκιτομάδα απογειώθηκε από την Αγ. Κυριακή ένα χωριό κοντά στην Χαιρώνεια με σκοπό να πετάξουμε πάνω από το χιονοδρομικό  κέντρο του Παρνασσού.
Μπορεί να μην καταφέραμε βέβαια να φθάσουμε πάνω από το κέντρο (δέν μας βολευε ο Δυτικός ανεμος που φυσούσε) αλλά απολαύσαμε το μοναδικό τοπίο πετώντας πάνω από το χιονισμένο βουνό.
ΥΓ.
Ευχαριστώ την υπόλοιπη ομάδα για την υπομονή της και ιδιαίτερα τον Μαρουφίδη που με περισυνέλεξε από την προσγείωση στην Αμφίκλεια.  


ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ (http://www.youtube.com/watch?v=iFHJtUGG_rU#)




http://www.sky.gr/leonardo/flight/18640 (http://www.sky.gr/leonardo/flight/18640)
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιώργος Μπίλλης στις 2011, Φεβρουάριος 06, 16:12:55 μμ
Iperoxes lipsis, o Parnassos xionismenos ine panemorfos. Ime doulia (exou ke i latiniki xaraktires) ke me troi i zilia. Axxxxxxxxxx.

PS. Giati den pigate mexri to xionodromiko kendro ?
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 06, 17:03:09 μμ
Η αλήθεια είναι ότι είχα άφθονο χρόνο να δείξω υπομονή αφού από την πολύ συνήθεια δεν τον έτρεξα καλά τον αετό με αποτέλεσμα μια στούκα και μία σπασμένη προπέλα. οπότε βίντεο γιοκ. την επόμενη φορά
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 06, 22:15:23 μμ
Επειδή μπορεί να φανεί χρήσιμο σε κάποιον μελλοντικό μηχανοκίνητο για το τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει στην απογείωση παραθέτω το σύντομο αλλά περιεκτικό βίντεο της πτήσης μου (μικρή μεν αλλά τεχνικά ήταν και αυτή μια πτήση!) Η κίνηση που κάνω με το χέρι είναι για να βγάλω το γκάζι από το στόμα. Μπορεί να μην απόλαυσα χιονισμένα βουνά αλλά και η γεύση του νωπού χώματος είναι ανεκτίμητη! Ευτυχώς είχα και τους Πακιστανούς για βοήθεια αλλιώς θα έμενα εκει μπλοκαρισμένος για καμμια ώρα.
MOSQUITO NRG CRASH (http://www.youtube.com/watch?v=1EgA1WM8_wg#ws)
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 06, 23:04:15 μμ
Και για να καταλάβετε τι έγινε γιατί σίγουρα οι περισσότεροι θα έχετε την απορία, δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να παίρνουμε στο μοσκίτο την θέση της φωτογραφίας (να μην είναι παράλληλα το σώμα μας με το κίλ) γιατί η γραμμή ώσης (thrust line) υποχρεώνει τον αετό να στρίψει αντίθετα από εκεί που θέλουμε.
Δυστυχώς αυτό είναι κάτι τελείως ξένο με την εμπειρία μας στον βουνίσιο αετό.
Τί μπορούσε να κάνει ο φίλος μας ;
Να αφήσει στιγμιαία το γκάζι και να ρίξει όλο του το βάρος αριστερά.Οταν ο αετός ισιώσει ξαναπαταει το γκάζι.
Αυτό το ανακάλυψα πριν από καμιά 10ρια  χρόνια όταν το έπαθα και εγώ και συνομίλησα με κάτι τύπους σε ένα φόρουμ μοσκιτάδων στο ιντερνετ.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 07, 00:05:32 πμ
Κωστα σαυτην την περιπτωση δεν θα βοηθαγαν δυο σκοινακια η συρματοσχοινα λεπτα
απο το μοτερ στα πλαινα συρματοσχοινα του αετου ?
ετσι δεν θα επετρεπαν στο μοτερ να φευγει αντιθετα τοσο πολυ.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 07, 02:57:47 πμ
Κωστα σαυτην την περιπτωση δεν θα βοηθαγαν δυο σκοινακια η συρματοσχοινα λεπτα
απο το μοτερ στα πλαινα συρματοσχοινα του αετου ?
ετσι δεν θα επετρεπαν στο μοτερ να φευγει αντιθετα τοσο πολυ.

Οντως ο κατασκευαστης σου δινει τετοια σχοινακια (limit lines) που δένονται απο το μοτερ στα συρματόσχοινα και που σκοπό εχουν να προστετεψουν το πανι απο την προπελα στον αερα σε μια πολύ δυνατη ανατάραξη.
Ευτυχώς τέτοιες συνθήκες δεν συνανταμε στην Ελλάδα και δέν μας χρειάζονται, αλλα και στο εξωτερικό οι περισσότεροι δέν τα χρησιμοποιούνε
Αν προσεξεις την φωτό ο κινητήρας δέν ξεπέρασε το τόξο του τριγώνου, οπότε αν βαζαμε τα σχοινακια κοντα όσο λες εσύ θα περιορίζανε μια έντονη διόρθωση στον αετό.
Εχω πετάξει στο παρελθόν με κοντα limit lines και σε διαβεβαιώνω οτι η αίσθηση ειναι χάλια.Ο αετός δεν στρίβει καθόλου.
Δεν μπορείς να κανεις τίποτα άλλο απο την σωστή θέση πτήσης και την εκγρήγορση οταν παει κατι τετοιο να συμβεί να αφήσεις το γκάζι.Ο αετός γρήγορα επανέρχεται στα ίσια του.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 07, 07:08:11 πμ
συμφωνω στα παραπάνω , μόνο να προσθέσω ότι ήμουν 3 μέτρα από το έδαφος οπότε θα έπρεπε να αφήσω το γκάζι πριν ξεκολλήσουν τα πόδια μου για να επανέλθει ο αετός που σημαίνει φλερ και προσγείωση. δύσκολο να το εφαρμόσεις σε τόσο λίγο χρόνο. αν αυτό με την γραμμή ώσης σου συμβεί στα 10 μέτρα και άνω τότε έχεις τον χρόνο να το κάνεις.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 07, 10:26:13 πμ
συμφωνω στα παραπάνω , μόνο να προσθέσω ότι ήμουν 3 μέτρα από το έδαφος οπότε θα έπρεπε να αφήσω το γκάζι πριν ξεκολλήσουν τα πόδια μου για να επανέλθει ο αετός που σημαίνει φλερ και προσγείωση. δύσκολο να το εφαρμόσεις σε τόσο λίγο χρόνο. αν αυτό με την γραμμή ώσης σου συμβεί στα 10 μέτρα και άνω τότε έχεις τον χρόνο να το κάνεις.

Δεν ειναι δύσκολο.
Ασε που απο την εμπειρία μου σου λεω οτι και το μισό γκαζι να σφησεις το προβλημα διορθώνεται, οποτε δεν χρειαζεται οπωσδηποτε να προσγειωθεις.
Ειμαι σίγουρος οτι δέν θα το ξαναπαθεις τωρα πια, οπως δεν το ξαναπαθα εγώ.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιώργος Μπίλλης στις 2011, Φεβρουάριος 07, 10:29:39 πμ
Βασικα το προβλημα ηταν οτι δεν ειχες τους Πακιστανους κατα μηκος της απογειωσης να χτυπανε παλαμακια και να χοροπηδανε σαν αρκουδιαρηδες. Θα σε ειχανε πριζωσει με τις φωνες τους και θα ετρεχες καλα τον αετο για μια αψογη απογειωση. Εσυ ομως τους καβαντζωσες να κανουν (πανεμορφες ειναι η αληθεια) cameo εμφανισεις στην καμερα του αετου και μετα οταν ηρθε η ωρα της απογειωσης σε αφησαν μπουκαλα.
Ετσι, ουτε οι Πακοι εκπληρωσαν τον παραδοσιακο τους ρολο - αλαλαγμοι και χοροπηδητα - ουτε εσυ καταφερες να πεταξεις. Ολοι σας δηλαδη βγηκατε χαμενοι. Ελπιζω την αλλη φορα να κανονισεις την απογειωση σωστα (εχεις παρει τα τηλεφωνα τους ?).  
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: k1kostas στις 2011, Φεβρουάριος 07, 15:19:50 μμ
Να ΣΥΝΧΑΡΩ τα μηχανοκινητα παιδια αλλα και να τα ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ για τα μαθηματα που μας δινουν
το εχουν δει τελειος αντιθετα απο την αλλη πλευρα δλδ την ορθη, σε σχεση με αλλα αθληματα κ αλλους ανθρωπους
Να'στε καλα, καλες πτησεις να εχετε
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κωνσταντίνος Καραγιάννης στις 2011, Φεβρουάριος 07, 15:52:05 μμ
Κώστα και Κώστα,

από ότι παρατηρώ η "ουρά" του Mosquito και το σώμα του πιλότου από το 20'' και μετά βρίσκονται προς τα αριστερά του keal/καρίνας, άρα ο αετός είχε ήδη χάσει τον παραλληλισμό του με τον ορίζοντα (είχε βάλει "φτερό" όπως συνηθίζουμε να λέμε) πολύ πριν απογειωθεί ο πιλότος.

1. μήπως σε τέτοια περίπτωση είναι καλύτερα να ακυρώσει κανείς από το να προσπαθήσει να διορθώσει/οριζοντιώσει τον αετό του με δεδομένο το ότι το Mosquito συμπεριφέρεται σαν μη ελεγχόμενο εκκρεμές σε τέτοιες περιπτώσεις (ιδικά με τα πόδια του πιλότου εκτός ζώνης/harness);
    1α. είναι δυνατή η ακύρωση μετά την απογείωση με τέτοια ταχύτητα (22'' και μετά);
    2α. μήπως τα πλαϊνά σχοινάκια (limit lines) που προτείνει ο κατασκευαστής υπάρχουν για να βοηθήσουν σε μια τέτοια περίπτωση;

2. τι πιστεύετε ότι θα συνέβαινε αν η διόρθωση γινόταν προς την αντίθετη πλευρά (δηλαδή προς την χαμηλή πτέρυγα), η ώση που ασκεί ο κινητήρας δεν θα διόρθωνε την κλήση (όπως συμβαίνει με τα παρά5);
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 07, 21:02:09 μμ
δεν θα διαφωνησω μαζι σας κωσταιοι παρα μονο για την συζητηση..
εχετε βαλει παρα πολλες ωρες με το μοσκιτο και σιγουρα ξερετε καλυτερα.
αλλα προσπαθω να καταλαβω γιατι τα σκοινακια θα εμποδιζαν τον αετο να στριψει.
απο οσο θυμαμαι με το μινιμουμ που κρεμοταν και πιο πισω και σε συνδεαν μαζι του μονο δυο αλουμινιες βεργες
και οχι ολη η ζωνη δεν ειχε τετοιο προβλημα.ενταξει ειχε μια σταθερη σωληνα στο κιλ,αλλα στις στροφες
ενοιωθες το μοτερ να πεφτει και να το σταματουν τα συρματοσχοινα.
λεω μηπως απλα ειναι μια διαφορετικη συνηθεια που πρεπει να μαθετε αν ειναι να αποφευγετε τετοια θεματα.
και περι στροφων κοιταξτε πως....στριβει αυτος ο τυπος

Wulf-Spot.mpg (http://www.youtube.com/watch?v=ogynUKPYYF4#)
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 07, 21:07:50 μμ
ΥΓ. το ιδιο ειχα παρατηρησει και σε ενα βιντεο σας απο την Μεγαλοπολη νομιζω και μου ειχε κανει εντυπωση
ποσο φευγει το μοτερ.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 07, 22:58:03 μμ
με τα πλευρικα σχοινακια σωζεσαι μονο στην περιπτωση που η προπελα παει να αγγιξει το πανι. Δηλαδη αν τα ειχα δεν θα με εσωζαν απο την στροφη της μηχανης προς τα δεξια μου. Τα σχοινακια ειναι πχ πανω σε μια στροφη τρως μια δυνατη αναταραξη που μπορει να σου σκισει το πανι η προπελλα. Εκει που μου φανηκαν χρησιμα ηταν σε καποια παλαιοτερη στουκα που ενω επεσα στο εδαφος στροβιλιζομενος καπως, συγκρατησαν το μοσκιτο και δεν επαθα χειροτερη ζημια.
Το λαθος ειναι οτι χαλαρωσα λιγο πριν ξεκολλησω. Θα επρεπε να τραβηξω και να τρεξω και αλλο συνεχιζοντας να εχω το σωμα μου ελαφρα αριστερα. Την τελευταια
χρονια απεκτησα το κακο συνηθειο να χαλαρωνω για να απογειωθω πιο ευκολα ενω θυμαμαι τις παλαιιες καλες απογειωσεις οπου τραβουσα λυσασμενα και ετρεχα τραβηγμενος μεχρι που εκτινασομουν στον αερα και εκανα και βηματα στο κενο. Την επομενη φορα θα το προσπαθησω για να καταλαβετε την διαφορα.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Πέτρος Φούντας στις 2011, Φεβρουάριος 07, 22:59:20 μμ
Χωρις να εχω ακομα εμπειρια απο πτησεις, θεωρω ότι η αντιδραση στην πτωση είναι υποδειγματικη. Λιγο πριν την επαφη, flair και μετα μαζεμα χεριων για περιορισμο της σωματικης καταπονησης.
Μπραβο κωστη
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 08, 00:45:18 πμ
δεν μπορω να πω το ιδιο για την πτητικη μου εμπειρια αλλα μετα απο δυο επισκεψεις στο κατ, μια το 99 με καταγματα στον δεξι ωμο και μια το 2009 με εξαρθρωμενο τον αριστερο, η πτωτικη μου εμπειρια ειναι μεγαλη! Προσεξε οτι δεν μαζευω τα χερια στο στηθος αλλα τα απλωνω μπροστα σαν να κανω μακροβουτι. Μεχρι προπερσι τα μαζευα στο στηθος αλλα με το βαρος του μοσκιτο και πεφτοντας πρωτα με τον αριστερο ωμο, επαθα εξαρθρωση. Απο τοτε τα απλωνω φροντιζοντας να φαει την πρωτη επαφη το στηθος και το υποσιαγωνο του κρανους. Δυστυχως μετα την πρωτη εξαρθρωση χαλαρωνουν οι συνδεσμοι και μπορεις να ξαναβγαλεις πολυ ευκολα τον ωμο.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Giannis Mitropoulos στις 2011, Φεβρουάριος 08, 01:01:24 πμ
Κωστα σαυτην την περιπτωση δεν θα βοηθαγαν δυο σκοινακια η συρματοσχοινα λεπτα
απο το μοτερ στα πλαινα συρματοσχοινα του αετου ?
ετσι δεν θα επετρεπαν στο μοτερ να φευγει αντιθετα τοσο πολυ.

Οντως ο κατασκευαστης σου δινει τετοια σχοινακια (limit lines) που δένονται απο το μοτερ στα συρματόσχοινα και που σκοπό εχουν να προστετεψουν το πανι απο την προπελα στον αερα σε μια πολύ δυνατη ανατάραξη.
Ευτυχώς τέτοιες συνθήκες δεν συνανταμε στην Ελλάδα και δέν μας χρειάζονται, αλλα και στο εξωτερικό οι περισσότεροι δέν τα χρησιμοποιούνε
Αν προσεξεις την φωτό ο κινητήρας δέν ξεπέρασε το τόξο του τριγώνου, οπότε αν βαζαμε τα σχοινακια κοντα όσο λες εσύ θα περιορίζανε μια έντονη διόρθωση στον αετό.
Εχω πετάξει στο παρελθόν με κοντα limit lines και σε διαβεβαιώνω οτι η αίσθηση ειναι χάλια.Ο αετός δεν στρίβει καθόλου.
Δεν μπορείς να κανεις τίποτα άλλο απο την σωστή θέση πτήσης και την εκγρήγορση οταν παει κατι τετοιο να συμβεί να αφήσεις το γκάζι.Ο αετός γρήγορα επανέρχεται στα ίσια του.
Κωστα σαυτην την περιπτωση δεν θα βοηθαγαν δυο σκοινακια η συρματοσχοινα λεπτα
απο το μοτερ στα πλαινα συρματοσχοινα του αετου ?
ετσι δεν θα επετρεπαν στο μοτερ να φευγει αντιθετα τοσο πολυ.

Οντως ο κατασκευαστης σου δινει τετοια σχοινακια (limit lines) που δένονται απο το μοτερ στα συρματόσχοινα και που σκοπό εχουν να προστετεψουν το πανι απο την προπελα στον αερα σε μια πολύ δυνατη ανατάραξη.
Ευτυχώς τέτοιες συνθήκες δεν συνανταμε στην Ελλάδα και δέν μας χρειάζονται, αλλα και στο εξωτερικό οι περισσότεροι δέν τα χρησιμοποιούνε
Αν προσεξεις την φωτό ο κινητήρας δέν ξεπέρασε το τόξο του τριγώνου, οπότε αν βαζαμε τα σχοινακια κοντα όσο λες εσύ θα περιορίζανε μια έντονη διόρθωση στον αετό.
Εχω πετάξει στο παρελθόν με κοντα limit lines και σε διαβεβαιώνω οτι η αίσθηση ειναι χάλια.Ο αετός δεν στρίβει καθόλου.
Δεν μπορείς να κανεις τίποτα άλλο απο την σωστή θέση πτήσης και την εκγρήγορση οταν παει κατι τετοιο να συμβεί να αφήσεις το γκάζι.Ο αετός γρήγορα επανέρχεται στα ίσια του.
Κωστα σαυτην την περιπτωση δεν θα βοηθαγαν δυο σκοινακια η συρματοσχοινα λεπτα
απο το μοτερ στα πλαινα συρματοσχοινα του αετου ?
ετσι δεν θα επετρεπαν στο μοτερ να φευγει αντιθετα τοσο πολυ.

Οντως ο κατασκευαστης σου δινει τετοια σχοινακια (limit lines) που δένονται απο το μοτερ στα συρματόσχοινα και που σκοπό εχουν να προστετεψουν το πανι απο την προπελα στον αερα σε μια πολύ δυνατη ανατάραξη.
Ευτυχώς τέτοιες συνθήκες δεν συνανταμε στην Ελλάδα και δέν μας χρειάζονται, αλλα και στο εξωτερικό οι περισσότεροι δέν τα χρησιμοποιούνε
Αν προσεξεις την φωτό ο κινητήρας δέν ξεπέρασε το τόξο του τριγώνου, οπότε αν βαζαμε τα σχοινακια κοντα όσο λες εσύ θα περιορίζανε μια έντονη διόρθωση στον αετό.
Εχω πετάξει στο παρελθόν με κοντα limit lines και σε διαβεβαιώνω οτι η αίσθηση ειναι χάλια.Ο αετός δεν στρίβει καθόλου.
Δεν μπορείς να κανεις τίποτα άλλο απο την σωστή θέση πτήσης και την εκγρήγορση οταν παει κατι τετοιο να συμβεί να αφήσεις το γκάζι.Ο αετός γρήγορα επανέρχεται στα ίσια του.

Κώστα όταν πετούσα το κουνούπι το πετούσα πάντα με αυτά τα σχοινάκια και δεν είχα κανένα πρόβλημα.
Και εγώ και ο Hans.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 08, 08:59:43 πμ
Δεν ειπε κανεις οτι τα σχοινακια στο σωστό μεγεθος δημιουργούνε  πρόβλημα.
Απλά οτι στην ουσία δέν κάνουν τίποτα.
Το μόνο που κανουν ειναι να δίνουν μια επιπλέον πολυπλοκότητα στην ήδη πολύπλοκη πτητική συσκευή.
Αυτά δέν τα λέω μόνο απο την πείρα που έχω με και χωρίς σχοινάκια αλλα και απο αναφορές στο internet.
Οποιος εχει χρόνο και διαθεση ας μπεί εδώ και θα βρεί τα πάντα για τους flphg (Foot launched powered hang gliders)
29000 μηνύματα μεσα σε 10 χρόνια .Καποια μεταξυ αυτών ειναι και δικά μας.
http://groups.yahoo.com/group/flphg/ (http://groups.yahoo.com/group/flphg/)
Εχει και μηχανή αναζήτησης, βάλτε πχ limit lines.
Μόνο που θέλει εγραφή.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: ΤΣΟΥΡΙΝΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ στις 2011, Φεβρουάριος 08, 11:40:10 πμ
Συμφωνώ και με τους δύο Κωστήδες στα σχόλιά τους. Μετά από τόσες πτήσεις καταλαβαίνουμε τα λιγοστά λάθη που κάνουμε...
Τα limit lines δεν θα έκαναν τίποτα στην συγκεκριμένη περίπτωση...Η σωστή αντιμετόπιση περιγράφηκε επακριβώς από τον λέλο: στιγμιαίο άφημα γκαζιού, ίσιωμα και συνέχεια με φουλ γκάζι! Δεν έιναι πολύ απλό, αλλά ακόμη κι αν δεν πιάσει, η προσγείωση είναι πιό ομαλή! Το έκανα ακριβώς έτσι στην πτήση μου στον Μαλιακό και δούλεψε τέλεια!! Απογειώθηκα μια χαρά!
Νομίζω Μαρουφ πως πρέπει να προσέξεις λίγο τα χαλάρωμα στην απογείωση, κάτι που κάνει και ο γιατρός πολύ έντονα. Ο Λέλος κι εγώ τρέχουμε σαν τρελοί, με πολύ καλά αποτελέσματα!

Υ.Γ Η αρχή του video είχε κάτι από slumdog millionaire!!
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 08, 16:43:55 μμ
Αν καποιος θελει να μελετήσει πολύ αναλυτικά τις δυναμεις που ασκουνται στο μοσκίτο, μπορει απο εδώ   http://rapidshare.com/files/446853839/Effect_of_FLPHG_Engine_Torque_and_Angular_Momentum.docx (http://rapidshare.com/files/446853839/Effect_of_FLPHG_Engine_Torque_and_Angular_Momentum.docx)
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Θωμάς Δρόσος στις 2011, Φεβρουάριος 09, 02:39:32 πμ
1......ΩΠΑ ΡΕ ΦΙΛΟΙ...ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΜΑΡΟΥΦ,ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΡΧΙΣΕ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΠ'ΟΤΑΝ ΤΡΕΧΕΙΣ.ΣΟΥ ΒΑΖΕΙ ΔΕΞΙ ΦΤΕΡΟ,ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ "ΧΑΜΗΛΩΜΕΝΟ ΦΤΕΡΟ"ΤΡΕΧΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟ "ΣΗΚΩΜΕΝΟ" ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η "ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ"ΑΙΤΙΑ.ΟΤΑΝ ΤΡΟΧΟΔΡΟΜΕΙΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΒΟΥΝΗΣΙΑΣ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ.ΟΤΑΝ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΣ ΜΟΙΡΑΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΝΕΙ "ΓΙΩ"ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ.Αυτά μου είπε ο Πακιστανός με το μουστάκι... ο οποίος σου φώναξε <<πάρ'το αλλοιώς>>αλλά εσύ δεν ξέρεις Πακιστάνικα.
2....Μπράβο ρε Καλόγερε.Κατάλαβα αμέσως την...εξίσωση και είπα:Οχι ρε πούστη μου τοσο εύκολο ήταν:
3....Γιάννη Μ.Τι τ'άπιασε τώρα τα 40χρονα τσογλάνια και μιλάνε για ηλικίες;μπορείς να μου πείς; Με λένε Θάνο...το επώνυμό μου δεν το θυμάμαι καλά,ούτε πότε άρχισα να πετάω, :cuss: αλλά εσάς ...δε σας είχαν βαφτίσει ακόμα, τσογλάνια.Λάθος έκανα...Θωμά με λένε.Τι;...ποιό Αλτσχάιμερ μωρέ κι' αηδίες....Θυμάμαι παλιά αρχές 10ετίας '80
ήταν ένας πολύ έμπειρος εκπαιδευτής (20 χρόνια πέταγε) Γιώργο τον λέγανε.Ναι 
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 09, 08:24:29 πμ
Θανοο.. δεν ξερω τι λες εσυ αλλα εμενα αν μου βαλει φτερο στο τρεξιμο απτην αλλη παντα παω..
μπας και δεν θυμαμαι καλα ???
και που εισαι ..... και τι δεν θαδινα να ημουν σαρανταχρονος ακομη.......
Ναι. :sm_biggrin:
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Μαραγκός Άγγελος στις 2011, Φεβρουάριος 09, 15:10:39 μμ
Σαν καινούργιος στο χώρο του μοσκιτο (Fillo ) αν μου πέφτει λόγος για το θέμα τον σχοινιών νομίζω ότι επειδή κανείς δεν ξέρει πότε θα του έρθει δυνατή ανατάραξη (θερμικό) καλυτέρα να είναι σίγουρος ΠΑΝΤΑ για την κακή στιγμή, εγώ προσωπικά τα βάζω πάντα . Εκτός αυτού χρησιμεύουν και σε μια κακή προσγείωση με πτέρυγα εμποδίζει την προπέλα να κάνει ζημία στο πανί . (Το παραπάνω περιστατικό μου έχει συμβεί )
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Θωμάς Δρόσος στις 2011, Φεβρουάριος 10, 01:03:16 πμ
Κρητίκαρε επιμένω:Οταν τρέχουμε στο ίσιωμα η στην κατηφόρα με η χωρίς κινητήρα κι'εν όσω τα πόδια πατάνε στη γή αν βάλει δεξί φτερό ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΔΕΞΙΑ για να δόσουμε ταχύτητα στο δεξί που πετάει πιο αργά η έχει στολάρει τελείως κι'έτσι ο αετός θα ισιώσει και θ'απογειωθεί μια χαρά.Οταν ξεκολλήσουμε ενεργούμε ακριβώς αντίθετα.Ξαναδές το video του Κώστα.εχει χασει το παιχνίδι πριν ξεκολλήσει απ'το έδαφος.Στα τελευταία βήματα ειναι τελειως αριστερά στην αριστερή κάθετη.Αν πήγαινε δεξιά θα είχε απογειωθεί χωρίς να καταλάβει τίποταΤα υπόλοιπα ειναι φυσικό αποτέλεσμα.Θα το συζητήσουμε και στην ολομέλεια πορουσία των "mosquitos"Καταπληκτικό το video Γιάννη μπράβο σου.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κώστας Μητρατζάς στις 2011, Φεβρουάριος 10, 12:21:53 μμ
Καλέ μου φίλε Θωμά,
 από την απάντηση που έδωσες την ώρα και την μέρα που την έδωσες, είμαι σίγουρος οτι παρευρέθης στην κοπή της πίτας της Αεραθλητική Λέσχη Αθηνών και Ολύμπου και οχι μόνο έφαγες αλλά και το
''έτσουξες'' για τα καλά.....του δωσες και κατάλαβε!!!
Και για αυτό και μόνο σε συγχαίρω.
Εύχομαι να είσαστε όλοι καλά και να το ''τσούξετε'' και του χρόνου !!
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κωνσταντίνος Καραγιάννης στις 2011, Φεβρουάριος 10, 16:26:01 μμ
αν βάλει δεξί φτερό ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΔΕΞΙΑ για να δόσουμε ταχύτητα στο δεξί που πετάει πιο αργά η έχει στολάρει τελείως κι'έτσι ο αετός θα ισιώσει και θ'απογειωθεί μια χαρά

εμείς (μαθητές του Γ. Καραχάλιου) έχουμε μάθει και ενεργούμε αντίθετα, δηλαδή για να διορθώσουμε την δεξιά κλίση της πτέρυγας τρέχουμε προς την αριστερή πλευρά και η κλίση διορθώνεται - το έχω κάνει πάρα πολλές φορές στον λόφο.

...από την άλλη ο αγαπητός Θωμάς είναι παλιός και πολύ έμπειρος πιλότος και ο λόγος του μετράει διπλά, μήπως θέλει να μας πει κάτι που ίσος δεν καταλαβαίνουμε?

Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Θωμάς Δρόσος στις 2011, Φεβρουάριος 11, 00:17:34 πμ
Κώστα Μητρατζά.Αν υπονοείς ότι εγραφα "πιωμένος"έχασες,γιατί αυτή είναι η δεύτερη φορά (απάντηση στο Γιάννη Βασάκη) για το θέμα,δες και την πρώτη.Κράτα την άποψή σου όποια κι'αν είναι.Οσο για σένα 'Πειρατή του Αμβρακικού-Μέτοικε" ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και υπόσχομαι ότι το θέμα θα συζητηθεί διεξοδικά και ανοιχτά και η λεπτή γραμμή της διαφοράς θα γίνει διακριτή.Ενας και κοινός είναι ο στόχος: Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κώστας Μητρατζάς στις 2011, Φεβρουάριος 11, 11:50:59 πμ
Επειδή  ''Ενας και κοινός είναι ο στόχος: Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ'' ,παραθέτω με συνημμένο αρχείο αποσπασματικές σελίδες από το Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης του Dennis Pagen (Hang Gliding Training Manual) , που με λίγα λόγια αναφέρει :

Πρέπει να αρχίζουμε το τρέξιμό μας για απογείωση μόνο εάν έχουμε  φτερά παράλληλα. Εάν  δεν  το κάνουμε τότε μπορεί κατά την διάρκεια της απογείωσης κάποια πτέρυγά μας να ανυψωθεί. Το ίδιο βεβαίως μπορεί να συμβεί και εξαιτίας μιας απλής ριπής ανέμου.
Η λύση και στις δύο περιπτώσεις είναι να  συνεχίσουμε να τρέχουμε στην πορεία μας
μειώνοντας την γωνία προσβολής μας και κάνοντας διόρθωση (make a correcting roll control) . Όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα γιατί  έχουμε πολύ λίγο χρόνο να αντιδράσουμε. Όσο πιο καθαρά μηνύματα παίρνουμε από τον αετό μας (αυτό γίνεται  όσο πιο απαλά κρατάμε τις κάθετες και χωρίς να τις βαραίνουμε)  ,τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να διορθώσουμε την κατάσταση και τόσο πιο ήπια η αντίδραση του αετού εξαιτίας της σηκωμένης πτέρυγας θα είναι.
Από το σχήμα 4-24 φαίνεται αλλά και εξηγείται πεντακάθαρα ότι τρέχουμε προς την ψηλή πτέρυγα και ταυτόχρονα την κατεβάζουμε για να φέρουμε τα φτερά παράλληλα και να απογειωθούμε. Εάν εκτός από τον roll άξονα έχει φύγει και στον yaw άξονα δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί θα επανέλθει ο αετός-τρέχοντάς τον- στην σωστή του αεροδυναμικά κατάσταση εξαιτίας της ευστάθειας που έχει στον yaw άξονα από την φύση του (κατασκευή του). 

ΥΓ : Ακριβώς τα ίδια έλεγε και ο Δάσκαλός μου ο Καραχάλιος στον λόφο κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης. Άλλο ένα δείγμα της Άριστης δουλειάς που κάνει στον λόφο.Ένα φάουλ του χρεώνω όμως που δεν απάντησε αυτός από την αρχή σαν ο κατεξοχήν ''κατάλληλος'' για να έχει τελειώσει το θέμα.Δεν αρκούν μόνο τα όμορφα βιντεάκια που διαφημίζουν το άθλημά μας και την πολύ καλή του δουλειά σαν εκπαιδευτής.Ας βρίσκει λίγο παραπάνω χρόνο για να μοιράζει απλόχερα τις γνώσεις του και σε απορίες σαν κι αυτές.



Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιαννης Καλογεροπουλος στις 2011, Φεβρουάριος 11, 19:35:31 μμ
ΟΧΙ ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ΜΟΥ
3 απαντησεις σε 1 θεμα απο τον Δροσο....... :cuss: δεν γινεται  :sm_bigeek:
Θωμα εχεις υπερβαλει εαυτον και για τουλαχιστον 1 εξαμηνο μην ξαναγραψεις τιποτα..μονο πετα :greensmiles:
Μπιλλη....που εισαι ρε πουστη μου??? :sm_cry:
Το πουστη τον κοτζιλα μας εχει στειλει με τις εμπειρικες του γνωσεις και αποφασισα το επομενο δωρο που θα του κανω να ειναι ενα log book 5000 σελιδων.
Συγχαρητηρια στην ΣΤΥΓΑ-Αεραθλητική Λέσχη Αθηνών και Ολύμπου για την πολυπληθη και ομορφη συγκεντρωση κοπης πιτας οπου εκτος απο το κεφι δοθηκε η ευκαιρια στους νεοτερους να δουμε προσωπα απο το παρελθον του σπορ που δεν γνωριζαμε!
Για περισσοτερα στον Καραχαλιο οπου ως πανταχου παροντας βιντεοσκοπησε, φωτογραφησε, βοηθησε στο σερβιρισμα της πιτας και μου εδωσε το τελευταιο κομματι προσμενοντας να παρω εγω το φλουρι, καθ οτι μεχρι την στιγμη εκεινη η κατεχουσα δεν το ειχε ανακοινωσει.
Στα παραλειπομενα να αναφερω το δωρο για τον τυχερο ειχε ανακοινωθει οτι θα ειναι 1 πτηση μαθημα cross country απο τον Μητροπουλο σε τυχερο που εχει πτητικη εμπειρια ή πτηση tandem στον ασχετο απο τον δασκαλο Καραχαλιο.
Το γελιο επεσε οταν υποθετικα το φλουρι το πηρε ο Μητροπουλος....φανταστητε τι πτηση tandem θα γινοτανε με Καραχαλιο-Μητροπουλο στη μπαρα...
"-απο δω ρε στριψε.. :cuss:
-οχι ρε απο δω θα παμε.. :chairshot:
-μα..τι κανεις τωρα..κλπ κλπ"
 :msn1: :msn1: :msn1: :msn1:
για μια φορα ακομα καναμε καινουργιο συκωτι και ευτυχεις αναχωρησαμε περιμενοντας ειλικρινα την επομενη ευκαιρια για συμαζωξη του κοσμου ωσονουπω.
Οι μονοι που ελαμψαν δια της απουσιας τους ησαν οι προπελες Κ.Κ.Κ.Γ. (δες Κωστας εις τριπλουν και Γιαννης).
Γιατι ρε πουστη μου????
 :kaigome:
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Φεβρουάριος 11, 21:57:09 μμ
εγω ηθελα πολυ να ερθω αλλα με επιασε απο το μεσημερι ταση για εμετο και τρελλος πονοκεφαλος. Πηγα σπιτι και την επεσα οποτε δεν μπορουσα δυστυχως. Ο κοτζιλελος απο οσο ξερω ηταν μεχρι αργα στην δουλεια και ο τσουρινακηε πεμπτη πρωι πετουσε για εξωτερικο. Συγκυριες ειλικρινα αλλιως θα ερχομασταν.

Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Θωμάς Δρόσος στις 2011, Φεβρουάριος 12, 01:01:03 πμ
...Να τη λοιπόν η "λεπτή γραμμή διαφοράς"Αν τρέξω προς το σηκωμένο φτερό,έχω να κάνω και μια "δεύτερη δουλειά"να τραβήξω προς τα κάτω .Ο ίδιος ο κ.Pagen μας έλεγε ('98 αν δεν κάνω λάθος )στον Κιθαιρώνα ότι αν τρέξεις πρός το χαμηλωμένο φτερό δεν έχεις να κάνεις δεύτερη δουλειά,είναι πιο εύκολο.Αύριο Σάββατο θα πετάω με τον Καραχάλιο και άλλους στο Υπατο και θα το συζητήσουμε.Κανείς παληός δεν σχολίασε, γιατί:Συγγνώμη που σας κούρασα και γα να κλείσω από εκεί που ξεκινήσαμε, αν ο Μαρουφίδης έτρεχε προς τα δεξιά θα είχε αποφύγει το ατύχημα.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 12, 09:02:35 πμ
καλα εσεις τωρα πατε να πεταξετε κιεμεις εδω στην δουλεια να λεμε θεωριες...
δεν πειραζει θα ερθει κιη σειρα μας....
Θωμα θα επιμεινω στην αποψη μου και πιστευω πως κιεσενα αν σου τυχαινε αυτο, το ιδιο το σωμα σου
δεν θα σου επετρεπε να πας δεξια.θα λειτουργουσε η μνημη των μυων σου που ξερει μετα απο τοσο
καιρο οτι αριστερα θα διορθωσεις.
η γνωμη μου ειναι οτι αν πηγαινες δεξια θα κατεληγες με το ακροπτερυγιο να κανει διαβητη στην πλαγια
και επομενο βημα συγκρουση σε περιπου ενενητα μοιρες απο εκει που ξεκινησες...
αντιθετα αυτο θα λειτουργουσε στον αερα σε ενα στολ της πτερυγας οπου βεβαια ο αετος βγαινει μονος του
αλλα να υποθεσουμε οτι ειναι ακραιο απο ενα wing over ας πουμε που δεν πετυχε γιατι στην κορυφη του εχασες ταχυτητα οποτε η πτερυγα πεφτει μεσα με κινδυνο απροβλεπτες καταστασεις.εκει αν μεινεις στην πλευρα της χαμηλωμενης πτερυγας και τραβηξεις και οσο μπορεις ο αετος θα επανελθει σε λιγοτερο απο μιση στροφη και χανοντας αρκετο υψος βεβαια..
αυτες οι δυο φρασεις...ΜΙΣΗ ΣΤΡΟΦΗ και ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΥΨΟΣ ισχυουν και στην απογειωση που λες.

και επισης δεν καταλαβαινω τι εννοεις οτι θα χρειαστει να τραβηξεις προς τα κατω..
δεν θα τραβηξεις προς τα κατω απλα θα επιταχυνεις παραμενοντας στην πορεια σου(δηλ.μεσα στον ανεμο)γιατι ο αετος ειναι αυτος που εφυγε απο την πορεια του και πρεπει να επιστρεψει και οχι εσυ να ακολουθησεις την πορεια του αετου
.καλη πτηση σας ευχομαι τυχερακηδες και θα τα αναλυσουμε κιαπο κοντα..

Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κώστας Μητρατζάς στις 2011, Φεβρουάριος 12, 18:21:40 μμ
Θωμά ,
απ’ότι κατάλαβα κατόπιν συνομιλίας με κοινούς μας φίλους αλλά και από την απάντησή σου παραπάνω, εσύ παρεξηγήθηκες από τον τρόπο που σου έγραψα προηγουμένως.
Ζητώ δημοσίως ΣΥΓΓΝΩΜΗ, αλλά η όλη διάθεσή μου ήταν εντελώς καλαμπουριτζίδικη που σκοπό είχε απλά να σε ΄΄πειράξει΄΄ όπως συνηθίζω να κάνω με όλους αυτούς που τους θεωρώ φίλους μου και δικούς μου ανθρώπους.
Απλά λυπάμαι που ενώ με ξέρεις τόσα χρόνια σκέφτηκες για μένα αρνητικά……  :redcart:
Σου εύχομαι ποτέ να μην χρειαστεί να ΄΄διορθώσεις΄΄ τον αετό με τον τρόπο που προτείνεις γιατί έχουν ήδη άλλοι ΄΄μετρήσει ΄΄ τις πετρούλες στις Πλαταιές και στο Ύπατο πολύ πριν από σένα…… :sm_biggrin: :sm_biggrin:
Δεν νομίζω να έχουν προστεθεί πολλές από τότε.
Εάν τώρα βρεις καμμιά καινούργια απογείωση ……..ε τότε χαλάλι σου άμα το θες τόσο πολυ....….μέτρα τες για να τις καταχωρήσουμε στην Βάση Δεδομένων. :chairshot:
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: k1kostas στις 2011, Φεβρουάριος 13, 20:36:28 μμ

συμπερασμα:  Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟ (αυτο ειναι σιγουρο),Η ΜΥΣΤΙΚΟΠΑΘΕΙΑ & Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΣΗ ΟΧΙ

Κ μια παρακληση προς οσους γνωριζουν εαν & που βοσκη το βιβλιο που εξεδωσε ο Dennis Pagen, ας με ενημερώση (θα το εκτιμησω) :tel:
τελευταιες πληροφοριες μιλανε για καποιες επανεκδόσεις προς τιμη του μικρου μας Αλεξη

ΕΕΕΕυχαριστώώ
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιώργος Μπίλλης στις 2011, Φεβρουάριος 14, 01:10:40 πμ
Να προσφερω και εγω τα φωτα μου στο θεμα "πεφτει το φτερο" καθοτι εχω την εμπειρεια απο δυο στουκες πανομοιοτυπες με αυτες του Μαρουφιδη - δεν μου εφτανε η μια βλεπετε, μου αφησε ενα κενο.
Οταν τρεχουμε με το μοσκιτο στην απογειωση λοιπον, προσπαθουμε να κρατησουμε την μυτη του αετου κατω, και γενικα αντιστεκομαστε και δεν τον αφηνουμε να σηκωθει. Οταν αποκτησει αρκετη ταχυτητα, το φτερο μας σηκωνει απο μονο του (και ας σπηνταρουμε εμεις μεχρι τα γονατα). Απλα πραματακια στην θεωρια αλλα τωρα να ερθουμε στο θεμα σαβουρας.

Στο τρεξιμο κατα την απογειωση, ο αετος προσπαθει να σηκωσει την μυτη του και επακολουθα να σηκωσει και το συνολο πιλοτος/μοσκιτο. Ο πιλοτος αισθανεται να ελαφρωνει πολυ (πριν απογειωθει σηκωνε τον αετο στα χερια + ενα μερος απο τα 30 κιλα του μοσκιτο) και επισης αισθανεται οτι τρεχει πολυ γρηγορα (οντως τρεχει πολυ γρηγορα, τον σπρωχνει το μοτερ απο πισω με ωση 45kg). Αυτο δημιουργει πολλες φορες την ψευδαισθηση οτι και η ταχυτητα ειναι υψηλη και ο αετος ειναι ετοιμος να ξεκολλησει απο το εδαφος. Τοτε ειναι που ο πιλοτος μερικες φορες χαλαρωνει τα τριγωνα λιγο και αφηνει την μυτη του αετου να σηκωθει προς τα πανω.

Μολις αρχισει το φτερο να υψωνεται, φορτωνεται με μιας το βαρος του πιλοτου και περιπου ταυτοχρονα φορτωνεται και το ολικο βαρος του μοσκιτο (το οποιο εχει τα δυο ποδια πισω που παιρνουν το βαρος του κινητηρα στο εδαφος). Εκεινη τη στιγμη αρχιζει δηλαδη το φτερο να αγκομαχει απο το βαρος, το οποιο ειναι περιπου 20 - 25 κιλα παραπανω απο το βαρος που θα σηκωνε σε απογειωση βουνου. Καθως παιρνει το πρωτο λιγο υψος, το φτερο αρχιζει να βγαινει απο την επιδραση του εδαφους και αποκτα λιγο περισσοτερη οπισθελκουσα ενω δινει λιγο λιγοτερη αντωση. Μερικες φορες αυτη η κατασταση καταληγει σε απωλεια στηριξης και ο αετος "ριχνει φτερο". Η ροπη της μηχανης απλα χειροτερευει τα πραγματα.

Στο βουνο, μια παρομοια απογειωση (ψοφιο τρεξιμο και στο καπακι σπρωξιμο τριγωνου) καταληγει κατα 99,99% σε μια "μαλακη" απωλεια στηριξης και με τον αετο να παιρνει ταχυτητα πετωντας ξυστα πανω απο την ραχη. Στο χωραφι ομως, δεν υπαρχει κατηφορα για να αφησει περιθωρια στον αετο να αναπτυξει ταχυτητα, το εδαφος ειναι επιπεδο. Με αλλα λογια, αν κανεις την απογειωση με το μοσκιτο λαθος, εχεις μεγαλη πιθανοτητα να φας χωμα.

Στο βιντεακι που παραθετω εδω, ενα Αυστραλο καρντασι, ο Bill ο τυχερακιας*, προσπαθει να απογειωθει πριν αποκτησει την απαιτουμενη ταχυτητα. Και κανει μια απογειωση σαν και αυτες που κανουμε και εμεις καμια φορα και μετα σχολιαζουμε οτι δεν τρεξαμε αρκετα. Και μετα το ξανακανουμε το ιδιο λαθος στην επομενη πτηση. 

Lucky Bill (http://www.youtube.com/watch?v=2yWstXElyU0#)

Στο επικαιρο και φλεγον θεμα τρεχω-προς-το-φτερο-που-πεφτει-οχι-διορθωνω-προς-το-αλλο εγω συνηθως κανω και τα δυο. Στην αρχη του τρεξιματος δηλαδη, το πρωτο δευτερολεπτο, μεχρι να παρει ο αετος το δικο του βαρος και να φουσκωσει καλα το πανι, τρεχω προς το φτερο που πεφτει. Οταν αρχισει να "πεταει" πλεον ο αετος, διορθωνω το φτερο που πεφτει με κινηση του σωματος προς την αντιθετη μερια. Ετσι, και ο Θωμας ειναι ευχαρηστημενος, και ο Μητρατζας. Εγω στο μεταξυ εχω φαει τη σαβουρα μου και ψαχνω για Πακιστανους.




*δεν εχω σχεση ουτε με τον κυριο Bill ουτε με τα καγκουρα του.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 14, 08:45:43 πμ
Γιωργο θα μπορουσες να μας εξηγησεις γιατι τρεχεις προς το κατεβασμενο φτερο στην αρχη
και οταν ελαφρωσει διορθωνεις αντιθετα ?
θελω να πω μηπως δεν τρεχεις προς το κατεβασμενο αλλα σε παρασυρει η στολαρισμενη πτερυγα
αντιθετα οταν ελαφρωσει ο αετος ειναι ευκολοτερο να κανεις την διορθωση ?

Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιώργος Μπίλλης στις 2011, Φεβρουάριος 14, 12:37:22 μμ
Στην αρχη τρεχω προς το φτερο που πεφτει γιατι ακομα κραταω το βαρος του αετου στα χερια μου, και ειναι πιο ευκολο να διορθωσω κατ'αυτο τον τροπο. Οταν και μετα παρει ο αετος το βαρος του χαλαρωνω το σφιξιμο και αφηνω τον αετο να "πεταει", οποτε τον "τραβαω" με τον ιμαντα του κρεμασματος πλεον. Και οταν ο αετος πεταει, αποκρινεται μια χαρα στην κλασσικη διορθωση (με κινηση του σωματος προς την αντιθετη).

Γραφω οτι στην αρχη "τρεχω" προς το φτερο που πεφτει, αλλα συνηθως προκειται για περπατημα. Αν εχεις μια ελαφρα πνοη κατα την απογειωση, παιρνει 2 μικρα βηματα η ολη φαση, μετα ο αετος ηδη εχει σηκωσει το βαρος του.

Στο βιντεακι με την στουκα, ο Μαρουφ τρεχει με κληση στα φτερα (συμβαινει συχνα στην απογειωση με μοσκιτο). Προσπαθει να διορθωσει ριχνοντας το βαρος του απο την αλλη μερια (σωστη αντιδραση) αλλα η μυτη του αετου ειναι ψηλα (το λαθος που κανει) και δεν αποκρινεται ο αετος. Εφοσον εχει γκαζωσει το κινητηρα ομως, απογειωνεται ο αετος και....... μετα τρεχουν οι Πακιστανοι.

Αν ειχε τρεξει προς τη μερια που επεφτε το φτερο, πιστευω οτι θα επρεπε να "σπρωξει" το τριγωνο με τα χερια του για να πετυχει η διορθωση. Θα επρεπε δηλαδη να σφιξει το κρατημα των τριγωνων για να κανει την διορθωση και μετα να ξαναχαλαρωσει, πραγμα λιγο περιπλοκο. Το υποθετω αυτο, δεν εχω δοκιμασει προσωπικα......
Απο εκει και περα, και να πετυχαινε η διορθωση, πιθανως να απογειωνοτανε με ελλειπη ταχυτητα ουτως οι αλλως - και να εκανε μια Lucky Bill στην καλυτερη η μια στουκα στην χειροτερη. Ειχε περασει πολυς καιρος απο την τελευταια του σαβουρα και αισθανοταν και αυτος (οπως και εμεις) ενα κενο.       
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 14, 16:12:01 μμ
Συμφωνώ απόλυτα με ότι έγραψε ο Μπίλλης.

Για να καταλάβεις τι εννοεί ότι τρέχουμε προς το πεσμένο φτερό , φαντάσου ότι είσαι στην απογείωση στις Πλαταιές, ότι σηκώνεις τον αετό σου και πριν καν αρχίσεις να τρέχεις η μία σου πτέρυγα χαμηλώνει.

Εσύ έχεις τρείς επιλογές.

α) ακουμπάς τον αετό στο έδαφος να ισιώσουν οι πτέρυγες ή
β) πιέζεις με την παλάμη το τρίγωνο της σηκωμένης πτέρυγας να κατέβει και της πεσμένης να ανέβει ή
γ) και πιο εύκολο αν έχει άπνοια κάνεις 1-2 λοξά βηματακια προς την χαμηλή πτέρυγα (κάνεις δηλ το τρίγωνο μοχλό να έρθει ο αετός στα ίσια του)
Η γ περίπτωση μπορεί να γίνει μόνο στα 2-3 πρώτα βήματα της απογείωσης και πριν αρχίσει να παίρνει ο αετός άντωση.
Επίσης δεν θα πρέπει να ακουμπάνε οι καθετες στους ώμους σου.(Αυτοί που απογειώνονται με τον αετό στους ώμους δεν θα το καταλάβουν το γ)
Όταν ο αετός αρχίσει να παίρνει άντωση θα πρέπει να τρέχεις προς την σηκωμένη πτέρυγα.

Επισημαίνω ότι ο γ τρόπος δεν γίνεται στο μοσκίτο (δεν μπορείς να κάνεις πλάγια βήματα) γιατί θα έχεις πρόβλημα με την γραμμή ώσης μια και τα ποδαράκια θα κρατάνε το μοσκίτο διαγώνια.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Γιάννης Βασάκης στις 2011, Φεβρουάριος 14, 16:58:15 μμ
ενταξει Κωστα μετα την τελευταια απαντηση την δικια σου  και του Γιωργου γινεται κατανοητο το θεμα..
αραγε μιλαμε για μια ελαχιστη στιγμη στα δυο πρωτα βηματα κατι σαν διορθωτικη κινηση στην ουσια πριν αρχισει η διαδικασια
της απογειωσης.
η διαφωνια μας με τον Θωμα ηταν οτι αναφεροταν σε τρεξιμο μαυτον τον τροπο δηλ. μεσα στην διαδικασια της απογειωσης,
πραγμα που επιμενω θα οδηγουσε σε στουκα.
Θωμα αυριο θα προσπαθησω να ερθω να το συζητησουμε απο κοντα και να το  λυσουμε δια παντος το ζητημα αυτο που ταλανιζει μερες τωρα το φορουμ    (:1

πλακα κανω βεβαια... το ευχαριστο ειναι η συμετοχη και η καταθεση αποψεων και ερωτηματων..
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Κώστας Μητρατζάς στις 2011, Φεβρουάριος 14, 22:05:24 μμ
Να προσθέσω και μια τέταρτη επιλογή στου Κοτζιλέλου :

δ) Βάζεις και μια φωνή στον τσέλιγκα παραδίπλα και έρχεται και στην σηκώνει……..την πεσμένη πτέρυγα εννοώ  :sm_wink:
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Φεβρουάριος 17, 09:40:16 πμ
Και για να τελειώνουμε τα με τις αιτίες ατυχήματος του Κώστα, ας δούμε τι εγραψε για αυτό το ατυχημα ο γκουρού των μοσκιταδων Richard Cobb (εχει και το site  //wind-drifter.com/ που μπορεις να βρεις οτι θελεις για τους flphg ).



Even though the pilot's legs were in the right place, the motor,
frame, shaft, harness legs, etc are not light, and they were far to
the right. So it was effectively a cross-control situation.

Points in order of importance as I see them:
1. more airspeed (lower nose angle) for take off
2. release throttle immediately once turn developed that low (get wing
leveled, land safely, start over)
3. feet in harness (or at least one foot) to make sure the harness
follows your body.

I remember when I first got my unit, reading about someone having a
difficult landing in turbulent conditions because they were upright
and the motor was swinging side to side behind them, in opposition to
their control movements. Ever since reading that I have always made
sure to have at least one foot back in the boot to stabilize the
harness on landing approaches. This video was a good demonstration of
the same sort of cross control that can happen on takeoff.

Richard Cobb
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: k1kostas στις 2011, Φεβρουάριος 21, 11:16:47 πμ

συμπερασμα:  Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟ (αυτο ειναι σιγουρο),Η ΜΥΣΤΙΚΟΠΑΘΕΙΑ & Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΣΗ ΟΧΙ

Κ μια παρακληση προς οσους γνωριζουν εαν & που βοσκη το βιβλιο που εξεδωσε ο Dennis Pagen, ας με ενημερώση (θα το εκτιμησω) :tel:
τελευταιες πληροφοριες μιλανε για καποιες επανεκδόσεις προς τιμη του μικρου μας Αλεξη

ΕΕΕΕυχαριστώώ

και μια απεικονιση του εξωφυλλου του αναζητουμενου βιβλιου....
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: k1kostas στις 2011, Μάρτιος 30, 20:14:15 μμ
 :sm_smile:  Επισης θα ηθελα καλυτερες προσεγγισεις

Mosquito in the water (http://www.youtube.com/watch?v=8ru2S8Gs3Yw#)
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: Maroufidis_Costas στις 2011, Μάρτιος 31, 09:11:30 πμ
να επισημάνω ότι ήμουν καμμια 300ρια μέτρα ψηλότερα και τον βλέπω να σκάει στο νερό. Η εικόνα μου θύμισε τον καλπασμό φάλαινας με τον τρόπο που αφρισε το νερό δεξιά-αριστερά!
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: kotzilelos στις 2011, Μάρτιος 31, 09:31:48 πμ
Μην ξυνετε παλιες πληγές.
Τίτλος: Απ: Χειμερινη πτήση στον Παρνασσο.
Αποστολή από: k1kostas στις 2011, Απρίλιος 21, 19:11:08 μμ
Κ μια παρακληση προς οσους γνωριζουν εαν & που βοσκη το βιβλιο που εξεδωσε ο Dennis Pagen, ας με ενημερώση (θα το εκτιμησω) :tel:
τελευταιες πληροφοριες μιλανε για καποιες επανεκδόσεις προς τιμη του μικρου μας Αλεξη
ΕΕΕΕυχαριστώώ

SEARCH AND YOU SHALL FIND

& παλι ευχαριστώ